Är Jag dum?

MayGrace

Trådstartare
Min haflinger dam fick för cirka 4 år sedan akutfång, blev behandlad och kollad på ATG och sen dess inte haft några större problem, men i våras blev hon stel och trött och fick stå på box i 5 dagar och sen gå ut 4 timmar ungefär och efter 10 dagar var hon som vanligt igen. Nu i helgen blev hon trött och stel igen och jag var inte hemma men Pappa ställde direkt in henne på box igen under helgen men från igår får hon gå ut 4-5 timmar på kvällen och är mycket piggare! Detta efter rekommendation av VET! Men folk tycker vi är dumma?! :confused: Jag anser att detta är snällare en att hon ska behöva bli sjuk igen!
:(
 
Sv: Är Jag dum?

Varför läggar man in en sån här tråd? Om det är fång kan jag också tycka att det är dumdristigt men det är din häst så det är ditt beslut.
 
Sv: Är Jag dum?

Grejen är att hon inte fått fång utan hon har fått känningar av det igen men inget som brutit ut ..
 
Sv: Är Jag dum?

jag fattar inte riktigt...fick hon gå ut i gräshage igen eller vad:confused:

Vad får hon för foder när hon står inne.

mer info vore nog bra
 
Sv: Är Jag dum?

Menar du att andra tycker du är elak för att du tar in hästen då du är rädd för fång? Isf tycker jag du ska skita i dom, lyssna på vet och gör det hästen mår bäst av.
 
Sv: Är Jag dum?

Då hade jag utrönat vad hon får känningarna ifrån och tagit bort orsaken. Att hålla på o stalla in några dagar och sedan ut några timmar hjälper inte.Ta bort orsaken!
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp