Nirvana
Trådstartare
En dum incident har lett till att min yngsta hund gick från att ha patella ua på båda knäna till att ha patella medial grad 3 på vänsterknät och i måndags opererades hon för det. Operationen gick bra och igår fick jag hämta hem henne. När jag fick hemgångsråden sa vet bland annat att hon tycker att jag ska börja ge hunden veterinärfoder för hundar med ledproblem, antingen royal canin mobility eller hills j/d, men jag känner mig tveksam till det. Jag har förut läst på olika forum att det inte spelar så stor roll om man ger ledfoder till sin hund eftersom mängden tillskott i dem är så liten, dessutom ger jag henne redan glyco-flex som veterinären rekommenderade.
Nu äter hon orijen tundra vilket jag helst vill fortsätta med eftersom jag verkligen gillar innehållet och hon fungerar bra på det, men samtidigt vill jag ju ge henne de bästa förutsättningarna för att knät ska bli helt återställt och krävs det då att hon äter ett foder som jag inte gillar innehållet i så får hon givetvis göra det.
Så, kära buke, hur ska jag göra?
Nu äter hon orijen tundra vilket jag helst vill fortsätta med eftersom jag verkligen gillar innehållet och hon fungerar bra på det, men samtidigt vill jag ju ge henne de bästa förutsättningarna för att knät ska bli helt återställt och krävs det då att hon äter ett foder som jag inte gillar innehållet i så får hon givetvis göra det.
Så, kära buke, hur ska jag göra?