Är jag blind eller har jag missat något??

Minta

Trådstartare
Detta kanske är en dum fråga, men det bjuder jag på isf. :D

Jag har en blandras som jag funderar på att tävla lite lydnad med nu i höst/vinter och som jag nästa år kommer börja tävla agility med. Även viltspår kan bli aktuellt någon gång.

Och för att tävla måste ju hunden vara reggad och ha ett reg.nummer. Och här kommer problemet in. Var får man reg.numret ifrån? :crazy:

Hon är reggad både hos jordbruksverket och i skk´s ägaregister och är chipmärkt.
Men chipnumret är ju jättelångt, och ser verkligen inte ut som de reg. nummer jag har sett. Och något annat nummer finns inte på pappret från vare sig skk eller sjv.

Så hur funkar det med blandras med reg.nummer och anmälan vid tävling? Är det något papper jag kan ha missat att skicka in? Eller är det så att hon även ska ha en tatuering i örat?

Upplys mig, ni tävlingskunniga. :)

Sv: Är jag blind eller har jag missat något??

Hon behöver inte vara reggad för att du ska få tävla.

Från och med 2008 kommer även oregistrerade hundar få sina prov- och tävlingsresultat registrerade. Det betyder bland annat att resultaten kommer att synas på SKKs webbtjänst Hunddata. För att resultatet ska registreras i vår hunddatabas måste hunden fått en tävlingslicens utfärdad. Denna licens kan ansökas hos Svenska Kennelklubben.

Okej. då har jag uppfattat fel då. :)

Men vad skriver man när man anmäler sig? Man kan ju anmäla sig via nätet och då ska reg.nummer fyllas i. Räcker det att skriva oreg eller något liknande?

Detta ska jag kolla upp. Finns det någonstans man kan läsa om detta?

Från 2008-01-01 stambokförs som bekant även oregistrerade hundars resultat av SKK. Hundar som deltar i de icke rasspecifika/ej avelsutvärderande grenarna lydnad, agility, freestyle och viltspår måste då ha en särskild tävlingslicens utfärdad avSKK.

Licensnumret ska anges vid anmälan till tävlingar/prov. Från mitten av november går det att ansöka om tävlingslicensen och betala avgiften 450 kr via SKKs hemsida www.skk.se

jag skriver in chipnumret istället för regnumret. det har hänt att jag struntat i att skriva något, men då brukar det bli tjafs när jag ska anmäla till start.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka