B
boella
Jag rider enligt akademiska principer till viss del, dvs att när jag kommer ner med min häst på fältet så böjer jag honom till eftergift. Jag rider öppnor och slutor, jag petar och påtar. Men jag låter honom i långa stunder gå i sin naturliga höga form. Fast jag kan också länga honom. Så att han sträcker ut sin nacke, det gör jag genom att han följer tyglarna neråt, fast ärligt talat gör jag också det genom att jag säger till honom att länga nacken. Han gör det på ordkommando. Också. Jag rider i westernsadel och träns utan nosgrimma.
Den enda portugisen jag träffat sa att: ni har kommit långt men varför rider du i westernsadel...
Jag förstår faktiskt de akademiska principerna, men jag är förstås en nybörjare. Men jag har hittat nycklar i akademiska ridningen som ingenannanstans. Är jag akademisk? Spelar det ens någon roll?
Den enda portugisen jag träffat sa att: ni har kommit långt men varför rider du i westernsadel...
Jag förstår faktiskt de akademiska principerna, men jag är förstås en nybörjare. Men jag har hittat nycklar i akademiska ridningen som ingenannanstans. Är jag akademisk? Spelar det ens någon roll?