_FiA_
Trådstartare
Är lite i kattköpartagen och försöker luska reda på vilken ras som skulle passa mig bäst. Av någon konstig anledning så gillar jag inte bondkatter, så dom går bort. Vill nog inte ha någon korsning utan gärna en ordentlig ras trots att jag förmodligen inte vill ställa ut. Jag har varit fodervärd åt en Birma i ett par månader och har verkligen fastnat för rasens lynne. En ganska laidback katt men som ändå är busig några timmar per dag och gärna följer med en dit man går. Det känns viktigt för mig att katten är lekfull men det kanske mer har med individ än ras att göra?
Man kan tycka att det vore ju självklart att det är Birma jag ska satsa på då, men jag tycker att hårproblemet var väldigt jobbigt. Otroligt mycket päls på soffa och möbler, och för att inte tala om ens egna kläder. Men nu har jag fått höra från olika människor att även korthåriga katter hårar lika mycket? Stämmer detta? Om inte, finns det någon korthårigkatt som liknar birma i sättet?
Man kan tycka att det vore ju självklart att det är Birma jag ska satsa på då, men jag tycker att hårproblemet var väldigt jobbigt. Otroligt mycket päls på soffa och möbler, och för att inte tala om ens egna kläder. Men nu har jag fått höra från olika människor att även korthåriga katter hårar lika mycket? Stämmer detta? Om inte, finns det någon korthårigkatt som liknar birma i sättet?