är huva tilllåtet på dressyrtävling?

Moppa123

Trådstartare
ja, frågan är som rubriken... får man rida med huva (på hästen förståss:) ) under en klubb tävling?

Sv: är huva tilllåtet på dressyrtävling?

jag tror inte du får göra det på lokal etc, men på klubbtävling brukar det inte vara riktigt lika strikta restriktioner. ring och hör med klubben som anordnar om du kan få "dispans".

jag tror inte du får göra det på lokal etc, men på klubbtävling brukar det inte vara riktigt lika strikta restriktioner. ring och hör med klubben som anordnar om du kan få "dispans".

tack för ditt svar:)
jag tyckte jag såg det på VM, men jag såg säkert fel :)

tror att det är tillåtet på internationella (?) tävlingar, men nte nationella och neråt.

men ja. klubbtävling brukar ju vara lite "hel och ren"-regel bara, inte helt strikt enligt TR. ring som sagt och hör om du kan få lite "dispans".

Jag vet inte riktigt jag tycker man aldrig brukar se det men på en klubb tävling brukar det ju inte vara så hårda regler...;) ..men däremot;) så kan du säkert ha sett det på VM för jag såg det på Tysklands ponnydressyr EM lag...de hade huvor:D ....

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar