Är hoppträningar till för att roa andra ?

cetzyboy

Trådstartare
Igår var jag på träning i ridhuset och vi skulle hoppa serier, en rak linje med tre kryss i stuts ett galoppsprång till och ett räck och två galoppsprång och en oxer lätt som en plätt.

Vi börjar att ha ett kryss i taget och sedan öka och min madam gick galant......i början .

Sedan till sist oxer läggs upp och vi satsar och hoppar bara det att efter språnget lägger damen en 90 graders sväng åt höger och jag hänger i knävecket vid manken men lyckas kravla mig upp till de andras förtjusning.

Äh på´t igen
satsar hon går fint över hoppar oxern och där , en 90 graders sväng igen och jag hänger i nästan samma läge bara lite närmare marken den här gången , jag tjoar "Jag skall inte åka av " och klamrar mig fast hårdare och lyckas komma upp igen.
Nu skrattar de andra faktiskt ganska bra .....
Äh tredje gången gillt

Hoppar kryssen , räcket oxern och tänker nu styr jag vänster för att föregå henne lite men istället är hon påväg att gå omkull och går nästan på knäna :crazy:

Rider sen mot andra hinder och det går galant.

Varför ??
Inser sedan att hon gillar inte hinder som står mot väggen det var ändå en ganska bra bit kvar ,jag kände ingen som helst tveksamhet till detta innan.

Så nog för att det ser förbaskat kul ut (har som tur är inga bilder:cool:) men hur tränar ni detta att rida mot väggar liksom.
Låga hinder typ 80 gick bra men oxer 90 gick inte ..
/Cetzy

Sv: Är hoppträningar till för att roa andra ?

Ja tänka sig, som det kan gå ibland!

ibland undrar man, men hade inte du lite kul du med?

slutsats: hoppträningar är till för att ryttare och åskådare ska ha kul?:rofl:

Man tränar att rida mot väggar genom att göra det!!
Vill man bli bra på någonting så får man se till att göra det så mycket som möjligt!!

Men tänk på farten. Hellre för sakta än för snabbt!!

Har man bara litet ridhus att hoppa i är det nära till väggarna hur man än gör - man har inget val helt enkelt :idea:

Jodå hoppträningar är alltid kul.:D

Jag försöker träna men jag har långt till ridhus (som går att hyra ) så det blir ca 6 ggr/mån jag hopptränar i ridhus .

Men jag får skaffa blytygnder i stövlarna och hålla i mig hårt och fortsätta träna :idea:
Possitivt är att man får starka knipmuskler

Nu laddar jag för John Hickey träning i morgon och hoppas på att sitta stadigare då :rofl:
//Cetzy

Haha, jag vet.
När jag är på väg att åka av sådär, måste jag alltid imitera en kompis som jämt försökte lugna sin häst genom att (i alla andras öron) hysteriskt, upprepa "lugn, lugn". Hehe, du kan alltid testa, kanske att hästen stannar. Vilket iof kan få följden att du svingas elegant av helt.
Lycka till med blytyngderna. Handbollsklister i sadeln kanske?

Skulle behövas:rofl:
Vi får se hur det går ikväll.
I och försig stannar hon snällt efter hon tvärkastat men då kan det ju vara försent liksom:angel:
När jag har åkt av efter tvärkast så stannar hon och tittar på mig som ung. Hur hamnade du där matte ????
/Cetzy

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Hunter
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V