Är Hippocampus borta?

Plankton

Trådstartare
Hej Hittar inte Hippocampus foderstatsberäkningen längre, är det borttagen och varför i så fall? Någon som vet?

Sv: Är Hippocampus borta?

Men vad synd, jag tycker den var toppen att räkna med. Någon som kan tipsa om annat bra program?

Något av dem som är lika enkelt och bra som det som fanns på Hippocampus?

Provade att söka men fick bara fram sådana som kostaden pengar, eller som skulle laddas ner eller som man inte kunde lägga in egna foderanalyser i.

Tips mottages tacksamt (från en som nu ska sätta sig med foderbok och miniräknare och hoppas att det blir rätt...)

Har både sökt och googlat men hittar inga program som är gratis och lika bra, där av frågan

Freefarm är gratis och lika enkel. Om du googlar foderstat häst så kommer du direkt till startsidan. Du skriver bara in och programmet visar direkt.

Senast ändrad:

Provade att söka på den. Antingen fanns bara en väldigt förenklad version eller en mycket avancerad som jag inte begrep mig på (hette opti-gnägg och tyckte jag skulle ge 6 kg ensilage och 6 kg havre!), måste gjort helt fel där...

Suck, vill ha tillbaka Hippocampus...:cry:

Äsch nu känner jag mig ju dum ihuvet!!!:o
Det står ju bara en massa siffror överallt och där man ska fylla i står det fix osv men jag får inte till det i alla fall....:mad:

Nu hittade jag ju den enkla versionen måste ju haft den andra uppe innan och den var ju hopplös!!!

Provade också Freefarm, men nja måste jag nog säga. Man kunde ju lägga in sitt egna foder men det gick inte att ange ts-halten...

Vill ha tillbaka Hippocampus :/ perfekt när man bara ville snabbkolla foderstaten.

Eftersom du räknar per kg foder så behöver inte ts halten anges men jag håller med, hippocampus var bättre.

Jag använder Nutrina nu.Inte gratis,men inte dyrt heller. 99 kr för 3 månader.
Tycker till och med nu när jag vant mig att Nutrina är bättre än Hippocampus :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
593
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
535
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama