Sv: AR - HELT prestigelöst?
Läs en gång till: Dressyren är till för hästen, inte hästen för dressyren.
Detta innebär att man inte skaffar en häst för att rida dressyr, utan att man tar den häst man har och gör den till en häst som är behaglig att rida. Jag förstår inte hur du kan få det till en floskel!
Kanske därför som Bent kallar det bruksridning? Men jag måste protestera, hästens form och balans är viktig.
F ö har Bent och de riddare jag ridit för inte fokuserat på det där med ryttarens kroppskrontroll.
Detta är väl ändå, utan att vara elak mot dig, den absolut största floskel som finns...
Läs en gång till: Dressyren är till för hästen, inte hästen för dressyren.
Detta innebär att man inte skaffar en häst för att rida dressyr, utan att man tar den häst man har och gör den till en häst som är behaglig att rida. Jag förstår inte hur du kan få det till en floskel!
Men AR har ju egentligen inte så mycket med "dressyrridning" att göra eftersom man kastar om grunderna lite hur som helst o inte lägger vikt vid vare sig hästens form eller balans. Men alltså desto mer på ryttarens kroppskontroll.
Kanske därför som Bent kallar det bruksridning? Men jag måste protestera, hästens form och balans är viktig.
F ö har Bent och de riddare jag ridit för inte fokuserat på det där med ryttarens kroppskrontroll.