Ditt arbetarklass-dravel roar mig också konstigt nog så vi kan fortsätta.
Ditt dravel är ganska roligt för att det är så fullständigt absurt. Jag bryr mig inte om att klassa dravlet i en speciell inkomstklass - känns väldans irrelevant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ditt arbetarklass-dravel roar mig också konstigt nog så vi kan fortsätta.
Det där med arbetarklass är helt hysteriskt roligt.Ditt arbetarklass-dravel
Fast dina klassresor är ju lite förvirrande. Är det någon klass du struntat i att "besöka"?Det där med arbetarklass är helt hysteriskt roligt.
Men du verkar inte begripa varför.
De andra i tråden vet dock det.
Ingen aning faktiskt.Är det någon klass du struntat i att "besöka"?
Ja jag skulle få stora problem med Remmers logik.Ditt dravel är ganska roligt för att det är så fullständigt absurt. Jag bryr mig inte om att klassa dravlet i en speciell inkomstklass - känns väldans irrelevant.
När jag funderar vidare på saken så är det litet Wallraff över det hela.Fast dina klassresor är ju lite förvirrande.
Den första föreläsningen i storsal när jag och några hundra andra studenter började universitetet inleddes med Pink Floyds "another brick in the wall"....Kommer aldrig glömma för några veckors sen när min högutbildade och högavlönade morbror sjöng på 'die my darling' med Metallica och tyckte att mitt favorit band (melodisk power metal) var bra.
... Nämnda låt refereras även till i en av böckerna vi hade i en kurs (tror det var något så oakademiskt som vetenskapsteori eller liknande)Den första föreläsningen i storsal när jag och några hundra andra studenter började universitetet inleddes med Pink Floyds "another brick in the wall"....
Ditt dingeldangel mellan benen verkar inte ense med dig i frågan.Snälla du. Kan du skriva ett inlägg utan att blanda in ett personangrepp. Det visar bara att du inte har något vettigt att komma med.
Jag umgås så gott som enbart med akademiker från medel och överklass och är även det själv. Det är så jag vill ha det.
Ditt dingeldangel mellan benen verkar inte ense med dig i frågan.
Vilka privata internatskolor är du uppvuxen/utbildad på?
Om man ideligen känner sig manad/tvingad att framställa sig som tillhörande en viss klass (oftast högre en den som fötts in i socioekonomiskt) så har man förmodligen problem med sin socioekonomiska o kulturella bakgrund.
Klartext. du är inte trovärdig, dvs jag o fler med mig utgår från att du ljuger.
Det där med klass är adresserat till mig.Om man ideligen känner sig manad/tvingad att framställa sig som tillhörande en viss klass
På vilket vis då?Eftersom jag är en normbrytare på detta forum
Nu är det så att du drar upp klasstillhörighet i var o varannan tråd, inte jag. Ja kastade åt dig ett ben för att hjälpa dig att rädda ditt arsle, att du inte tog betet beror förmodligen på att du inte tillhör den där kategorin som avses som överklass.Eftersom jag är en normbrytare på detta forum så ska du tro illa om mig och bestraffa mig. Ditt beteende är fullt normalt.
Nu är det ju inte jag som drar upp klassbakgrund i var och varannan tråd, utan min avatar är tydligen provocerande för vissa varför de ska envisas med att etikettera normbrytaren dvs jag som något hon tror att normbrytaren tar åt sig av. Det gör jag dock inte. Däremot svarar jag och berättar som det är.
Denna tråd är intressant ur många avseenden. Dels visar sig försvarsmekanismer i vartannat inlägg men det är även en uppvisning hur man bygger grupptillhörighet och normer med hjälp av avvikare. Graden av konformitet är sannerligen hög på detta forum.
Tror du verkligen att någon tror att det är du som är på din avatar? Jag undrar om du ens äger en kostym av något märke som inte säljs av H&M, Dressman eller liknande kedjor. Det troligaste är ju att du sitter i en fläckig t-shirt, otvättade kalsonger och försöker provocera andra på nätet med fabricerade åsikter. Inte ett dugg normbrytande öht.Nu är det ju inte jag som drar upp klassbakgrund i var och varannan tråd, utan min avatar är tydligen provocerande för vissa varför de ska envisas med att etikettera normbrytaren dvs jag som något hon tror att normbrytaren tar åt sig av.
Nu är det så att du drar upp klasstillhörighet i var o varannan tråd, inte jag. Ja kastade åt dig ett ben för att hjälpa dig att rädda ditt arsle, att du inte tog betet beror förmodligen på att du inte tillhör den där kategorin som avses som överklass.
Vilka skolor har du avgångsbetyg från, Gränna, Lundsberg eller annat?
Nu är det så att ganska många här har en högskoleutbildning. Du är mycket långt ifrån ensam på forumet. Det är därför dina inlägg blir ren komedi.Det är ju bara massa fördomar du kommer med. Du fortsätter din bestraffning av normbrytaren. Är det inte tröttsamt?
Jag har aldrig påstått att jag gått på internat. Jag har påstått att jag liksom föräldrar och far/morföräldrar är högutbildade och har gott med tillgångar samt god ekonomi. Jag kategoriserar mig inte ens som överklass. Är snarare övre medelklass.
Det är du som inbillar dig att du måste ha gått på internat för att ha det så men så ovanligt är det inte.
Nu är det så att ganska många här har en högskoleutbildning. Du är mycket långt ifrån ensam på forumet. Det är därför dina inlägg blir ren komedi.
Gunnar som äger forumet tog fram en massa statistik för några år sen. Det var intressant.
Så vitt jag vet har ingen påstått något annat.
Denna fråga handlar ju inte om utbildning utan normer. Hur människor bygger en gemenskap. Hur avvikare bestraffas. Byggandet av vi och dom. Personangreppen är bara ett sätt att bestraffa normbrytaren. Det är intressant att uppleva detta som ett socialt experiment.