Är en sån gitarr nåt att ha?

Lena Furberg

Trådstartare
Min 8åriga dotter vill ha en gitarr i julklapp, men en Han...a Mon...a-gitarr från G..za. Den är 3/4 storlek (inte fullstor alltså) och kostar 895:- Är en sån gitarr nåt att ha, duger den att spela på? Kollade på en respektabel musikaffär som säljer 3/4.storlek gitarrer och dom kostar 600:-!
Jag behöver ett gott råd, snabbt! Vill ju ha ett rejält instrument, inte nån leksak! Hon spelar piano och jag tänkte att hon kanske kan ta gitarrlektioner med denna gitarr. Om den duger???

Senast ändrad:
Sv: Är en sån gitarr nåt att ha?

Kolla på musikbörsen. De har både nytt och begagnat i affär och på nätet. Är du i Malmötrakten så gå in i affären och kolla, de är duktiga och hjälper dig.

Risken finns att den inte är nåt att ha, tyvärr :o
Kollade på sidan, och där finns ingen information alls om den, dessutom var det väldigt svårt att se nåt på bilden.
Att det står att den är gjord 'i trä' gör mig bara misstänksam...vad skulle den annars vara gjord av, liksom.

Vill hon ha en gitarr att verkligen lära sig spela på tycker jag du ska gå till en musikaffär och säga precis det :) de flesta butiker brukar ha trevlig o kunnig personal.

Det är så trist med svårspelade instrument...och om man som förälder inte har så stor koll själv kan man ju inte ens veta om det är barnet som inte kan eller om instrumentet faktiskt är dåligt.
Nu kan det ju bli svårt om dottern specifikt önskat just den där gitarren...men jag skulle nog ändå satsat på något annat.

Senast ändrad:

Snabb grej bara; man får skriva GINZA och vad det första ordet nu är :)

Tack för alla svar! Jo, det blir en "riktig" gitarr istället, en med nylonsträngar ... men utan Hannah Montana på... Får väl sätta dit en sticker...!

det är skillnad på att "göra reklam" eller att bara nämna ett varumärke.

Annars vore ju alla biltrådar reklam för bilmärken etc...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka