Är diarre farligt...

Gnarpis

Trådstartare
... för barnet?

Igår kväll när jag skulle försöka somna så levde "Blobben" rövare i magen, helt hysterisk. Sen helt stilla och jag fick fruktansvärt ont i magen. Värken var obehagligt bekant, kändes som när jag hade kräksjukan i vintras.
Så tillslut sprang (nåja :crazy:) jag ner till toaletten och blev sittande en halvtimme, toktömde tarmen, man kan säga att det rann... :grin: På darriga ben tog jag mig tillbaka till sängen, feberfrusen. Jag funderade på om jag skulle behöva sjukanmäla mig (började kl.08 idag), men somnade snart.
Fyra timmar senare vaknade jag pinknödig och med en vidrig halsbränna, magen var tokhård och spänd som en riktigt liten kula. "Blobben" rörde sig inte. Jag började bli orolig för h*n.

Jag har inte behövt (ursäkta uttrycket) skita mer, men jag har fått lite klåda och är lite öm där bak nu. Kan det vara något så otrevligt som hemorrojder?

"Blobben" vaknade till liv när maken tryckte på magen så det var ju skönt! Och jag åkte till jobbet.

Men min undran; kan det vara farligt för barnet att ha diarre och kan det vara hemorrojder som är på gång? Det kommer inte blod, men kliar som sagt och är lite ömt!

Sv: Är diarre farligt...

Diarre kan väl starta en förlossning? Var de inte väldigt vanligt att ta sig en hutt laxermedel förut för att starta en seg förlossning?

Oops, det får vi ju verkligen hoppas att det inte gör, jag har ju 3 månader kvar ju :crazy:
Fast det var väl inte laxermedel, det var väl ricinolja, inte för att jag vet vad det gör, men jag tror inte det framkallar diarre.

Jag vet inte vad min diarre beror på heller, om det är nåt jag ätit, eller vad det kan vara. Magen är fortfarande hård och spänd och jag känner mig lite skakis fortfarande. Och galet trött, men det beror garanterat på att jag inte har sovit så mycket inatt.

Ingen som vet? Verkligen?

Magen är fortfarande hård och spänd som om jag har konstanta sammandragningar. Dock ingen smärta!

Livmodern tränar sig nog inför förlossningen. Då blir magen hård och får de mest lustiga former :angel:

Magsjuka är inte farligt för barnet.

Lavemang som gavs förut var för att tömma tarmen innan förlossning så att den födande kvinnan inte skulle skita under själva förlossningen.

Jag hade vinterkräksjukan i v 38. De sprutade ur mig både upptill och nertill:crazy:. De varken drog igång förlossningen eller skadade Saga som då låg i magen.
Däremot var det otroligt jobbigt att hänga över toastolen och kräkas hela natten med en enorm mage i vägen;).

Är nog som de andra skrivit bara livmodern som tränar sig inför förlossningen.

Se till att drick mycket bara så tror jag inte det är någon fara.
Ring bm och fråga annars.

Sådär kan jag också få efter typ magsjuka och sådär.
Är nog bara att huden blir irriterad. Är nog ingen fara

Jo, det kändes ju som en konstant sammandragning som aldrig gick över.
En kollega sa åt mig att ringa förlossningen på DS och prata med dom. Så jag gjorde det när jag åkte hem från jobbet igår kväll. hon sa åt mig att åka hem lägga mig på soffan, bli serverad mat och dryck, känna på magen och höra av mig ett par timmar senare.

Nästan direkt när jag kom hem, behövde jag gå på toa och göra 2:an första gången igår och efter det så släppte sammandragnignen lite och blev istället återkommande med jämna mellanrum. Väldigt skönt, då fick man sova ordentligt och gå till jobbet idag igen utan att vara orolig!

Lavemang som gavs förut var för att tömma tarmen innan förlossning så att den födande kvinnan inte skulle skita under själva förlossningen.

Det erbjuds på sjukhuset jag födde oxå, men man fick absolut inte ta det hemma. För det kunde bli en j*vla fart på förlossningen också sa BM som visade oss runt där.

hejsan två ggr under min grav så "kissade" jag med baken (läääänge fick ja sitta någon gång i vecka 25 och sen i vecka 36, han kom i slutet av vecka 37), inte så trevligt. men lillen mådde bra nog för att han kom ut tidigare än väntat.

Fick du sammandragningar av det? Alltså, konstant, som inte släppte förrän du i princip la dig för att sova?

Fick du sammandragningar av det? Alltså, konstant, som inte släppte förrän du i princip la dig för att sova?

om du frågade mej så inte vad jag kan minnas, kanske men jag kände knappt när ja höll på att öppna mig heller :O
kände inte förverkar eller något alls så ja vet inte:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka