Är detta skadligt?

taccotad

Trådstartare
Min fjordhäst går i en stor hage dagtid med mkt gräs, nattetid åker hagsällskapet in och jag vill inte ha han inne och inte heller ensam i sin hage. Därför släpper jag in honom hos några andra hästar som går i en mindre hage som är rejält nerbetad, där finns lite att plocka med.
Min häst är tjock för tillfället...håller på att jobba med det.
Är det skadligt för honom att gå i denna hage på nätterna med pyttelite gräs för att dagtid kunna äta så mkt han vill?
(Hoppas tråden ligger rätt :o )

Nej, det skall inte vara skadligt. Snarare så är det väl bra att kunna begränsa betandet om hästen är tjock! Vi gör på liknande sätt, fast flyttar över hästarna i grushage på natten + ger lite hö att "plocka" med. Fungerar bra - har gjort så i flera år.

då behöver man inte känna så alldeles hemsk! I vår sk lilla hage finns det ändå en del att plocka med.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 895
Senast: Hermelin
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 846
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar