ÄR det verkligen INGEN som har någon information om Diddidynan??

B

Borkan

Jag skulle verkligen vilja höra lite erfarenheter om Diddi dynan! Någon som har/haft en sån hur funkade den?

Oj :eek: har du frågat förut?
jag har massor med info om Diddidynan och vet flera som rider i den :)
den är ganska bred (fast man kan få den lite smalare i sätet om man ber snällt och betalar lite extra, och det är det helt klart värt) annars sitter man som gjuten i sadeln och sadeln brukar ligga mkt still och bra på de flesta.
dynan har en söm framtill som kan ligga an mot manken, då får man palla upp lite extra vid bossorna (finns spec vojlockar för det) så är det löst :)
PM:a gärna om du vill veta mer!

:confused: :confused: :confused:

Ursäkta men jag har inte ens hört namnet tidigare.
Är det någon form av bomlös sadel??

Har du bilder eller länk till någon sida där man kan se hur den ser ut.

Man kan ha den på en lite mer omusklad häst, men då kan man behöva lyfta den lite med extra stoppning under bossorna så inte ryggraden kommer i kläm.
Man får tävla på islandshäst-tävlingar med den ja, tyvärr inte dressyr än så länge..de är lite..stela i det reglementet :devil: hoppning är inte att rekommendera alls.

Aha, det var ju bra.

Jag tycker det ar markligt att det inte gar att tavla dressyr i den. Vad skulle egentligen handa om man kommer in pa dressyrbanan med den och rider. Blir man avstandg for evigt, en manad eller ett ar? Som ni kanske forstar mest bara for att fa bort motviljan. :D

Tja, de har ju lite märkliga regler... :angel: tex får man visst inte tävla i nylonträns :confused: :o :crazy: heller... och sadeln ska SE engelsk ut... eftersom att det måste ju vara viktigare än att hästen rör sig rätt :confused: :angel:
Man blir säkert utvisad direkt :banana: ;)

Förhoppningsvis kommer väl även dessa bakåtsträvare att bli tvugna att ändra sig en dag... :crazy: kanske behövs det att de blir invaderade av dressyrryttare som rider in med bomlösa sadlar...de kan ju inte diska hälften av deltagarna tycker man :p

Jag hänger på med ett par frågor :) Jag är på jakt efter en bomlös sadel till min islandshäst och har testat fitform och freeform. Dom är ursköna båda två, med ett extra plus för freeformen, som är lite mer uppbyggd/smalare i sätet.
Jag är dock inte så förtjust i paddarna :crazy: jag tycker att kanalen som blir över ryggen är för smal och att stoppningen är för tunn.
Hur är diddidynan? Är det rejäla bossor som lämnar kanal även om man, som jag väger typ 70kg? Hur är den att sitta i - hamnar man i lodrät sits? Hur är knästöden? Är dom rätt placerade för tex dressyrridning? Är sitsen tillräckligt stor för byxstorlek 42? :o

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 014
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
569
Senast: FrDrake
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka