Är det verkar hon får?

T

TaylorSwift

Lill kissen ska få ungar men det borde iaf var några dagar kvar...
Men nu ligger hon och rycker, inte mycket men liksom spänner sig och slappnar av, spänner sig och slappnar av osv, de kommer ganska regelbundet med några sekundersmellanrum.

Förövrigt ligger hon ned men slutna ögon och småspinner för sig själ (visst kan katter spinna när de har ont?

Nu rycker hon snabbara och mer oregelbundet...

Sv: Är det verkar hon får?

kommer många småsparkar hela tiden också, kan dom få värkar flera dagar innan el är det täcken på att det kommer komma smått inom kort?

Nu kom det lite mjölk ur ena tutten när jag klämde (försiktigt) på den.
Kan det komma långt i förväg el blir det inatt? :o:D:love: *orolig gubbe*

Det kan vara förvärkar som kan komma ett par dagar i förväg, men jag hade inte vågat chansa på det. Katter är luriga, vissa förbereder förlossningen i dagar andra klämmer ur sig dem på stört som min hona (fast hon säger åtminstone till först).

Hon har inte fått några mer värkar nu...
Men hon sover bara hela tiden xD

Min mamma och syster är bortresta (de och jag som tar hand mest om katten, el ja vet mest, de andra tycker väll mest hon är söt) och iaf så var det tänkt att jag skulle åka bort över missommar (torsdag-söndag) men ska jag skippa det nu tycker ni? Känns som om det skulle kunna ske på den tiden jag är borta kanske...
Om hon får när inte jga är hemma kommer antagligen ingen ha såpass koll på henne hela tiden att de märker om nåt hänt på några timmar. Eller om man säger såhär, om hon går och lägger sig för att föda ungarna och de fastnar och hon ite säger till kan det lätt ta 2-3 h innan de letar efter henne...
Det är hennes första kull.
Jag vill stanna hemma hos henne men samtidigt känns det som svek mot kompisen som planerat upp hela sin midsommarhelg efter att jag kommer...
Men om det händer ngt är det ju klart värt att förlora en ute helg ^^

Ne får nog bli att stanna hemma känner jag när jag läser igenom mitt inlägg...

Du får väl släpa hem kompisen och sen kan ni leka charader hela helgen. För om du stannar hemma kommer det inga kissar förrän på måndag:devil:

En katt som är på väg att föda när som helst lämnar man inte ensam. Det finns inte ens i min tankevärld. Det ska vara krissituation för att jag ska lämna en katt ensam i en sådan situation.

haha aa det kommer nog bli så ^^
Ne kompisen var här sist och det tar ca 4h med buss att komma till henne så hon tycker nog det är min tur XD

Att lämna henne ensam har inte ens varit på tal, utan isåfall med min pappa och bror, men om du läst mitt förra inlägg lite nogrannare kom jag där överens med mig själv att jag skulle stanna hemma hos henne ;)

Tänk på att när det är helgh-e :devil: kan det vara svårt att få tag på en vet om det skulle behövas så se till att du har någon du kan kontakta om du har några problem!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 121
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 718
Senast: Lampan
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 385
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar