Sv: Är det vanligt?
Vad skönt att det är normalt (för dvärgschnauzrar i alla fall
).
Japp Izor har vuxit, börjar se ut som en liten dvärgschnauzer - benen har blivit längre och bebismagen mindre (även om han växer med ca 300 gram i veckan).
Om jag tror att jag vet vad du menar med överljudsskallet, så är det så han låter de få gånger han hittills skällt.
Izor har lärt sig "sitt" på två dagar.
Och ta sig ner och upp för verandratrappan.
Sova i sin korg, även om nu vardagsrumsmattan är lika skön att ligga på.
Kommer för det mesta när vi ropar hans namn.
Är nästan rumsren (händer kanske en olycka varannan dag eller så, inte mer).
Däremot är koppel livsfarligt, då går han någon meter innan han slänger sig ner och försöker få av sig halsbandet - antingen genom att klia eller rulla sig.
Izors pappa fyller 2 år i september och han tycker tydligen fortfarande inte om koppel.
Och jag är helt klart bästa knät att sova i.
Fast ibland kan Izor vara en riktig
- han tuggar med sina vassa tänder så just nu ser jag ut som vi har katt istället för hund.
Men jag jobbar på använda rösten när jag säger till.
Husse är bäst att lektugga på och Stor-matte är nog den stora tryggheten (för hon är bäst på att använda rösten
).
Och Izor är smart - han skickade Lill-matte att hämta aktiveringsbollen när den rullade in under kökssoffan (han tog tag i min tumme och drog mig åt det hållet - ungefär som: matte, matte hjälp mig).
Stor-Matte vaknar först och när jag kommer upp så vet Izor inte till sig, då blir jag ihjälslickad och snusad på innan han resolut kryper upp iknät och lägger sig till rätta för en mysstund
(har visserligen bara hänt två morgonar än så länge, men det kan gärna få fortsätta så).