Är det tillåtet att ifrågasätta FAQ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

FlipTheFrog

Trådstartare
Ser att moderator har gått in och låst några trådar här där folk frågar efter klassiska/barocka/AR-tränare.

I FAQ står det: " Efterlysningar av tränare görs bäst på annonssidorna, lite tips om hur du kan hitta en tränare finns nedan i FAQ'n också."

Min fråga är då: Görs tränarefterlysningar verkligen bäst på annonssidorna?

Vidare undrar jag: Vill vi användare ha det så? Alltså att man inte får lov att efterlysa folk som kan hjälpa en här på barocksidan?

*Mig* stör det i alla fall inte att folk då och då frågar och jag hjälper gärna till med tips och namn (via PM då) om jag kan!

Och var går gränsen för när man söker efter en tränare? Rosenlund t ex undrade om det fanns några som höll på med AR i Halmstad och vilka vi i så fall tränade för. Den tråden är nu delvis raderad och låst. Får man inte efterlysa ridkompisar heller?

Revidera FAQ:en...?

~Flip

Sv: Är det tillåtet att ifrågasätta FAQ?

Självklart får man ifrågasätta =). Varför ska barockforumet ha EGNA regler?

Inga tränarefterlysningar är tillåtna under övriga forum heller, då Gunnar inte vill ha reklam och/eller "skitsnack" om namngivna tränare och deras privata hemsidor på sitt diskussionsforum. Länkar går att lägga in under länksidorna och att man ska undvika att namnge tränare, borde vara en självklarhet om man som användare har läst forumreglerna. Det är anledningen till att ett antal trådar är låsta och delvis raderade. Att jag har låtit trådarna ligga kvar låsta, är för att de som vill ska kunna PM'a trådskaparna. Men fortsättningsvis kommer jag radera trådarna direkt.

Om tränare vill göra reklam för sin verksamhet, kan de kontakta Gunnar för överenskommelse om annonsering.

Därav anledningen att forumet hänvisar alla sina användare till annonsforumet, när det gäller efterlysningar av tjänster.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Senast ändrad:

Men vissa tränare diskuteras ju rätt flitigt här ändå?

Jag tycker att det hade varit bra om folk efterlyste tränare på annonsforumet. Det är dötråkigt när barrock till största delen betsår av tränarefterlysningar som besvaras av någon "wonnabe" instruktör som gått 4 helgkurser och nu räknar sig som tränare...

Jo, jag vet. Jag jobbar så gott jag kan på det. Men jag har ett avlönat jobb också, tränar sjukgymnastik på rehab samt har en egen häst som behöver min tillsyn :) .

Bukefalos forumanvändare, får ju gärna hjälpa oss moderatorer, med att uppmärksamma oss på "riskfyllda" trådar, genom att klicka på den tjusiga varningstriangeln, längst ner i inläggen. Det underlättar en hel del av våra arbetsuppgifter.

Med vänliga hälsningar

IngelaH

Tackar så mkt för stödet. :bow:

IngelaH, som precis ska iväg och bogsera ut Timatanten i solskenet. :love:

Jag stöttar dig också, det blir väldans mycket gratisreklam annars.

Susan som det första hon gjorde på buke -var att göra bort sig just i det hänseenndet:o

Swip sa det :D

Tackar, tackar. Jag försöker vara "hård" men rättvis. :bow:

Mvh

IngelaH

som kommit hem, efter en och en halv timmes "bogserande" på muppig dam. 75 meter myrskritt åt ena hållet, piruett och galopp hem. 75 meter myrskritt åt andra hållet, piruett och stresstrav hem, tio minuters avslappad och trevlig trav i hagen, 75 meters myrskritt åt första hållet, stopp, muppdiskussion och fem meter myrskritt till, innan JAG vände och myrskrittade åt andra hållet 75 meter och så muppdiskussion, ett par steg till och myrskritt hem och in i hagen 10 minuters avslappad och trevlig trav och så avsluta med 250 meters myrskritt fram och tillbaka åt ett tredje håll.

Grannarna såg lite konfunderade ut, när vi gjorde halt på vägen ibland och stod och räknade trädtoppar i fem minuter på lång tygel :rofl: . Men tog damen ett halvt steg framåt eller åt sidan, utan att jag gett henne lov, så var det bara ny halt och njutning av utsikten i solskenet. När vi kom hem travade jag två varv till i hagen med en mjuk, trevlig och samarbetsvillig dam innan vi gick in.

Det gäller att vara konsekvent och påhittig i allt arbete.

Vare sig det gäller folk eller häst. =)

Rätt enkelt, kalla tränaren för "namnet"+BB så går det bra. Allt som stavas BB är godkänt.

Redhorsefarm skrev:
Rätt enkelt, kalla tränaren för "namnet"+BB så går det bra. Allt som stavas BB är godkänt.

Ja, men det är ju bara för att utan honom hade det inte funnits något barockforum över huvud taget. Därför är han undantagen! :angel:

Tyvärr är det så att går du in och slår på akademisk tränare på annonssidorna får du up 2 svar och inget finns häromkring.
Lite trist för kan man inte få tag på tränare så blir det ju inga mer anhängare till barock....
Kan säga att jag fått flera privata mail som frågar samma sak och vilka tränare jag blivit rekomenderad.
Mvh Rosenlund

svea skrev:
Ja, men det är ju bara för att utan honom hade det inte funnits något barockforum över huvud taget. Därför är han undantagen! :angel:

Han och JB verkar det som. Även om JB inte är barocktränare, kanske därför :angel:

Nej, han är en no shit-tränare! ;)

(För den som undrar vad detta är hänvisas till tråden "Same shit, different name)

*Knapplån*

Jag har länge låtit barockforumet härja fritt. Jag har faktiskt inte gjort ett SKVATT här i modereringssynpunkt. Så har ni synpunkter på att bara JB och BB får diskuteras, är det ju för att det är de enda två som NI ANVÄNDARE diskuterar som överhuvuden för inriktningen och det är ju som ni säger, det är ju tydligen de två som är de ledande gurusarna här på sidan. Det är ju som "kändissnack" på andra forum. Vissa namn, får nog räkna med att diskuteras på såna här sidor.

Jag är öppen för alla tränare och de flesta ridinriktningar, eftersom jag känner att min häst, jag och min kropp mår bäst av att plocka "russinen ur kakan" som min instruktör (som är ur BB's lära) brukar säga.

Jag har lagt in lite bilder, på mig och min dam och förklarat hur jag och min häst fungerar ur min ryggmärgsskadesynpunkt, bland annat och då har jag mest fått höra ur fel jag rider och hur synd det är om min häst. Därför jobbar jag på det sätt som jag och min häst fungerar bäst och får beröm av min tränare och fick även beröm av bukefalister när jag lade in bilder på en "bloggsida". Så jag kör mitt eget race.

Även om ni anser att jag inte är någon ren barockmoderator, kan jag inte gå emot Gunnars regler och HELT negligera när ni bryter mot dem. Jag är ledsen om ni tycker att bara JAG som moderator på barock, ska blunda för reglerna som är till för alla här på forumet. Men det tänker jag inte göra.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
(grundutbildning, fritidsridning, barockridning, tävling, dressyr, samt reservare på hoppning, fälttävlan, western, andra grenar och tillsynskvinna på distans, trav, körning och islandshäst)

Senast ändrad:

Men lägg då in en EGEN ANNONS, där du SÖKER tränare. Eller använd de länkar som tidigare har diskuterats på barocksidan. Det finns ju massor av barocksidor som har diskuterats. Och även bukeanvändare här på sidan som ibland gör "smygreklam", för sina idéer och verksamhet, men på ett så "fint" sätt att jag blundar. :rofl:

Med smygreklam menar jag inte "gå in på min hemsida, ring eller skriv så hjälper jag dig". Det är LITE för tydligt för min smak. Utan då att de kanske i trådarna förklarar hur man jobbar och på så vis kan man läsa ut lite vad det är för folk och kontakta den personen via PM och få tips om lämplig tränare. :idea: Det är lite så, som jag har hittat de personer och tränare som jag har fått hjälp av. :bow:

Ingen ber dig blunda, bara vara konsekvent. Vad jag vet får man väl inte skriva ut folks namn utan deras tillåtelse, oavsett hur kända de är. Tränare som tränare. Så tillåts diskussioner om vissa tränare och var de är och hur de är så är det ju inte så konstigt att folk anser att det även går att diskutera mindre kända tränare. Vad är skillnaden?

Hur/vad Du rider är väl rätt ointressant ur moderatorsynpunkt, för det behöver du väl inte ens ha sett en häst ;)

Men det är ju det jag säger. Vi moderatorer försöker vara konsekvent. Men vi KAN INTE sitta 24 timmar om dygnet och lusläsa varenda 250-sidors tråd, för att se om ni sagt något om någon i annat sätt än att ni bara nämnt den "läran", för nämner man t. ex. BB-läran, bara så där i förbigående, så förstår ju alla vd det innebär och det är inte ren reklam för hur den och den tränaren är. Men om man sitter och dissekerar tränare in i minsta detalj, så blir det ju mer eller mindre reklam/skitsnack och det är det GUNNAR inte vill ha här. Men då är det som sagt meningen att vänliga användare ska använda den lilla varningstriangeln, så att vi moderatorer kan få åtminstone sju timmar sömn, förutom jobb och fritidssysselsättning utanför bukefalos. :)

Senast ändrad:

Å så synd det är om dig som måste jobba så hårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30