D
Danneman_79
hej hej undrar om det är svårt att lära sig rida western , vill inte tävla men vill kunna de mesta o rida i western grejer , e så fränt ,, kan lite om vanlig ridning men långt ifrån bra =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Det beror nog mycket på en själv om det tar tid att lära sig. Förresten, när har man lärt sig? Själv tycker jag att man inte kan säga att man är färdiglärd nånsin, så jag räknar inte med att det ska ta ett halvår eller ett år eller nåt sånt.
Hursomhelst, så har jag ju tagit några westernlektioner med min häst och hon hakade på de nya grejerna på en gång. Då är detta en engelskt riden häst som är 13 år gammal. Hon har aldrig varit med om detta tidigare. Ändå fattade hon direkt.
När jag red mellan lektionerna så glömde jag bort mig en gång och skulle vända henne på gamla vanliga sättet, dvs ledande innertygel och ytterskänkel. Då tvärstannade hon. "Hallå, morsan! Vi har ju slutat med det där!"
Goa lilla häst!
/jinx-nyfrälst
Fullärd blir man ju aldrig, det är ju liksom självklart. Det är ju också det som gör detta med hästar och ridning så roligt, man utvecklas hela tiden och lär sig hela tiden något nytt.
Och precis som du skriver om din häst, så fattar hästarna det mer eller mindre direkt, westernridning är så naturlig.
Jag blev däremot lite nyfiken på hur du numera gör när du svänger?