Är det "skadligt" för psyket att ha djur?

L

Lejonflickan

Satt och funderade på det härom dagen. Jag/vi har ju haft råttor och ökenråttor springande lösa här de senaste 15 åren, och därmed har man fått ett rätt så mysko sätt att röra sej...man hasar och sliter strumpor för bara glatta livet...
Min son (nu 10) har hasat sen han var 4 och fasen vet om han inte gör det även i skolan :angel: .
När man tittar på film och nån HOPPAR ner från en soffa eller nåt så sitter man med andan i halsen och vill skrika "Neeeeeeeeeeeeeeej"!
Min pojkvän hasar även när han är hemma hos sej själv, för han är så van av att behöva göra det här... :love:

Kan man bli knäpp av att ha djur och leva för dem= :confused: :eek:

Sv: Är det "skadligt" för psyket att ha djur?

Lejonflickan skrev:
Satt och funderade på det härom dagen. Jag/vi har ju haft råttor och ökenråttor springande lösa här de senaste 15 åren, och därmed har man fått ett rätt så mysko sätt att röra sej...man hasar och sliter strumpor för bara glatta livet...
Min son (nu 10) har hasat sen han var 4 och fasen vet om han inte gör det även i skolan :angel: .
När man tittar på film och nån HOPPAR ner från en soffa eller nåt så sitter man med andan i halsen och vill skrika "Neeeeeeeeeeeeeeej"!
Min pojkvän hasar även när han är hemma hos sej själv, för han är så van av att behöva göra det här... :love:

Äh, det är väl bara en fördel. Så får man mindre kraft=mindre ont om man slår i lilltån nånstans.. :angel: :D

är dom helt lösa, förstör dom inte?

Lejonflickan skrev:

Jo jag kan nog hålla med om att det är skadligt för psyket. Har 17 råttor hemma så jag är van vid att se råttor åt alla håll jag tittar så är jag utanför mitt hem så ser jag råttor i ögonvrån överallt trots att de inte finns där. Vet inte hur många gånger jag utbrister -Titta råttan!! Och vännerna säger - Vardå?... och skakar på huvudet. Och då märker jag att det bara är mina hjärnspöken.

Sen kan ju råttor bli sjuka en del och dör tidigt vilket är enormt jobbigt och deprimerande. Min sambo säger ibland att jag inte borde ha råttor för jag bara oroar mig för dem hela tiden! Han tror jag skulle vara gladare utan, haha. Han vet inte vad han snackar om... :p

prince77 skrev:
är dom helt lösa, förstör dom inte?

Nej bara när vi är hemma såklart....
Förstör? Jo det händer... :angel:

Isis skrev:
Jo jag kan nog hålla med om att det är skadligt för psyket. Har 17 råttor hemma så jag är van vid att se råttor åt alla håll jag tittar så är jag utanför mitt hem så ser jag råttor i ögonvrån överallt trots att de inte finns där. Vet inte hur många gånger jag utbrister -Titta råttan!! Och vännerna säger - Vardå?... och skakar på huvudet. Och då märker jag att det bara är mina hjärnspöken.

Sen kan ju råttor bli sjuka en del och dör tidigt vilket är enormt jobbigt och deprimerande. Min sambo säger ibland att jag inte borde ha råttor för jag bara oroar mig för dem hela tiden! Han tror jag skulle vara gladare utan, haha. Han vet inte vad han snackar om... :p

SÅ långt har det inte gått för mej att jag ser i syne...eller? Ibland tycker jag mej se saker i ögonvrån men jag trodde det var småfolk? :confused:

Lejonflickan skrev:
SÅ långt har det inte gått för mej att jag ser i syne...eller? Ibland tycker jag mej se saker i ögonvrån men jag trodde det var småfolk? :confused:

Småfolk i råttskepnad då. Det är som en svart skugga och sen den där svansen.. :)

Jodå, djur kan säkert vara skadligt för psyket.
Som när marsvinen vaaarje kväll måste ha morot om man råkar gå förbi rummet eller att kaninen har en tendens att bråka (vända upp-och-ner på fulla pelletsburkar osv).
Men är det inte härligt att ha djur?!?!?!

hemlig skrev:
Jodå, djur kan säkert vara skadligt för psyket.
Som när marsvinen vaaarje kväll måste ha morot om man råkar gå förbi rummet eller att kaninen har en tendens att bråka (vända upp-och-ner på fulla pelletsburkar osv).
Men är det inte härligt att ha djur?!?!?!

Du menar det där att man försöker undvika att öppna kylskåpsdörren för att slippa "oinkandet"? I och för sej ett bra bantningstips! :idea:
Marsvin är för intelligenta för att låta sej luras...dom är helt sanslösa på att manipulera oss :love:

Lejonflickan skrev:
Du menar det där att man försöker undvika att öppna kylskåpsdörren för att slippa "oinkandet"? I och för sej ett bra bantningstips! :idea:
Marsvin är för intelligenta för att låta sej luras...dom är helt sanslösa på att manipulera oss :love:

jag kan inite gå förbi marsvinsburen här hemma och råka tugga på tuggumi eller något annat för då blir det ett jäkla skrikande

(Det har en och annan granne klagat på :angel: )

japp, man blir galen!

om nån av kaninerna ger ifrån sig minsta lilla stön så tror jag att de har lunginflammation. blåser det och regnar ute går jag upp på natten flera gånger och kollar till kaninburarna som står ute i trädgården.
jag vaknar på nätterna om ökenråttorna INTE gräver - för då är det ju något fel på dem, dödligt sjuka... :smirk: så då blir jag orolig och måste lägga in massa toarullar och sånt i buren för att se så att det inte är något fel på dem......

Känner igen det från när jag hade hamster (se min bild)....om jag inte hörde han på kvällarna, särskilt när han var gammal, var jag tvungen att gå upp och kolla att han levde. Kunde inte sova annars....
Och varje gång stirrade han på mig och sa: matte, vad pysslar du med?? :angel:

Hjemme hos oss har vi begynt å bruke ord og uttrykk som undulaten sier... :rofl: Det er jo vi som har lært han å snakke, men han setter sammen det vi har lært han på de utroligste måter! Og så hermer vi etter han igjen! :angel:

Liknande trådar

T
Övr. Barn Visste inte alls vart jag skulle lägga den här tråden eftersom den handlar om både barn, hundar och katter. Min kille har en...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Senast: Tjalfe
·
Hästvård Dax att vaccinera hästarna nu, sa åt min morsa att jag skulle gå till vet. på morgonen imorron innan skolan började och boka tid. Men då...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama