Är det samma katt?

J

Juuwliaa

Min mamma ringde för en liten stund sedan och berättade att dom hade sett en katt som eventuellt kunde vara min, som försvann för ett par månader sedan i sammband med en flytt. Jag har fått en bild skickad via SMS, men min mamma är osäker på om det verkligen är min katt. Men jag tycker att dom två är så lika att det omöjligt kan vara en annan katt, eller så är det bara önsketänkande... Därför, vill jag ha er hjälp. Jag bifogar två bilder, en bild fotad idag på en katt som eventuellt är min, och en gammal bild på min katt.

15897453.jpg

8794414.jpg

Titta på ränderna på ryggen, är det bara jag som tycker dom är näst intill identiskt lika? Självklart är det lite svårt att bedömma när vinklarna är olika men på ett ungefär... Dom ljusa tassarna, strecket från ögonen ut mot "kinderna"... KAN två olika katter vara såhär lika?

Ska åka ut imorgon och titta om det är min katt eller inte, men jag vill gärna höra andras tankar. Självklart förstår jag att det kanske inte är min katt, men jag vill ju så gärna att det ska vara så...

Sv: Är det samma katt?

Dålig bild men jo, jag säger att det är samma katt. Tabbyränderna på ryggen är identiska. Härligt att han är hittad!

Edit, byter kön på katten ;)

Senast ändrad:

Jag vet ju hur duktig du är på katter så jag blir extra glad att du tycker det! Just nu känns det som att jag försöker inbilla mig själv att det är samma katt, men när även andra ser det så...

Men måste faktiskt tillägga att det är en pojk ;)

Åh nu vill jag åka dit direkt... Har dock ingen skjuts förens vid 10-11 tiden... Suck!

Ah jag blir alldeles :love: Nu får jag tvinga pappa att åka ut med mig dit och titta... Självklart ska man inte hoppas på för mycket, men jag vill ju så gärna att det ska vara min grabb.

Tycker med det ser ut att vara samma katt. Annars är de vääääääldigt lika. Hoppas det är din kisse

Vi har varit ute och letat nu men tyvärr dök det inte upp någon kisse, så vi får åka dit igen imorrn och kika...

Säger som alla andra sagt, dom är ju väldigt lika! Så kan mycket väl vara samma katt, håller tummarna för d;)
Så tråkigt när man blir av med katten.. =/

Hoppas du hittar honom - det måste vara samma katt!

Och rund och fin är han ju även på den nya bilden, han verkar inte ha svultit, någon måste ha matat honom.

Hoppas du hittar honom - det måste vara samma katt!

Och rund och fin är han ju även på den nya bilden, han verkar inte ha svultit, någon måste ha matat honom.

Precis.
Du kan alltså ha svårt att hitta honom av två skäl.
Någon HAR tagit hand om honom.
Eller också klarar han sig på egen hand. Och kan mycket väl vara blyg för dig också...
Det är inte alls ovanligt att man måste fånga sin igenhittade katt i fångstbur.

Häng upp lappar där i närområdet - så täcker du bägge varianterna.

Visar det sig att någon har hjälpt honom - glöm inte att tacka mycket för att de hjälpt och så... De vill nog inte ha pengar, men nån trevlig gåva eller gentjänst är säkert uppskattat.

Om det trots allt visar sig att det INTE är din katt, men ändå en hemlösing, så föreslår jag att du tar hand om den. Inte istället, utan i namn av den som försvann. På det att hans eventuella död inte blev förgäves.

Must be!
Gud vad roligt! Man blir så ledsen när man ser alla annonser över övergivna och bortvillade katter som söker mattar och hussar. Härligt att din raring lever, mår bra och kan komma hem snart! :love:

Fast han var tydligen social sa mamma, för han kom glatt framspringandes och skulle hälsa. Men dom var inte säker på att det verkligen var min katt, och i och med att den såg välmående ut så tog dom inte med sig den hem.

Men min syster jobbar på ett dagis där dom hittade honom så isåfall säger hon till om hon får syn på honom igen. Men jag ska dit senare och leta lite, och hoppas på bättre lycka den här gången! :)

Det är inte alls omöjligt att någon har matat honom, utan det är det mest troliga, med tanke på att han tydligen var tjockare nu än förut :smirk: Sedan fanns det tydligen mycket råttor och så i området som också kan ha bidragit en del... ;P

som tidigare sagt, häng upp lappar i området. Av flera skäl, bla

Om det är någon som har hjälpt till vill de säkert komma i kontakt med er. tänkt vad ledsna de blir när deras nya katt plötsligt bara försvinner.

Visst måste det väl vara din katt, teckningen är ju otroligt lika.

Helt klart är det den.!

Hoppas att du får tag i den.

Färgteckningen på sidorna är ju identisk, så nog måste det vara samma katt...

Ja det förstås, tänkte inte så. Men ska helt klart hänga upp lappar! Tänkte också gå runt och knacka på hos dem som bor i lägenheterna där, för att höra om dom har sett honom, och kanske bor han hos någon av dem.

Men, om han nu bor hos någon där, kan dom vägra ge tillbaka honom? Han är dumt nog inte registrerad, öronmärkt eller någonting alls.

Men, om han nu bor hos någon där, kan dom vägra ge tillbaka honom? Han är dumt nog inte registrerad, öronmärkt eller någonting alls.

Visst kan dom kanske det, men du har ju bild på katten, som har en speciell teckning på sidan.

Hade jag hittat den, haft den som min och om sedan ägaren skulle dykt upp så hade jag ju såklart blivit ledsen MEN försått att det rätta var att lämna den åter.

Du kan väl göra en överenskommelse med dom av något slag kanske.?
Att om du någon gång inte kan ha katten kvar så blir dom tillfrågade i första hand?

Eller kanske ta hand om den när du är på semester?

Nej, jag vet inte , men säkert får du tillbaka din katt, du har ju bildbevis på att den är din!

Hoppas verkligen att du hittar den igen!

Ser exakt likadana ut.
Hämta hem din katt:bump:

Du har inte märkt din katt?Då är det lättare att konstatera att det är din katt

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama