Har man ett par vattentät skor behövs sällan gummistövlar, om man inte ska vada i vatten. Så sådana har jag ingen erfarenhet av.
Jag har olika par merrellskor. Ett par höll ett år av DAGLIG användning eftersom det var enda skorna jag hade, behöver inte fler skor liksom. Efter det året var vänsterskon snedsliten i sulan så att högerfoten framme vid tårna värkte konstant vid gång och ett bra tag efter.
Nya merrell inhandlades, och efter ett år i dem daglig användning igen alltså, började jag ana en slitning i vänster sko och ond höger fot igen. Dags för nya skor.
Nya merrell inhandlades, denna gången insåg jag efter några veckors användning att mina fötter inte helt gillar utformningen av dessa skor, något lite annorlunda är skorna och jag verkar inte helt få till trivseln i dem.... men så blev det vinter och trots att de är vintertäta och jag bor i Skåne och inte anser mig behöva vinterskor... så köpte jag ett par ändå, som jag nu använt i 6 månader. Och har nu upptäckt att jag inte kan gå långt med dem på fötterna, de värker , så jag antar jag slitit dem snett också.
Så nu är det dags att antingen plocka fram ett par merrellskor, har två jag ännu kan använda, de som i stort sett är på G att vara utslitna (de har jag använt ibland när jag ska gå längre sträckor nu i vinter) och de som fötterna ogillar.
Eller köpa ett par nya. Det blir i så fall inga billighetmärken eller Nike, Adidas eller liknande, de sliter jag ut på 4-5 månader, har testat
Tycker ändå att det är intressant att när jag slitit ner vänster sula snett så gör höger fot framme under och över tårna ont liksom, känns som en konstig kombination!