Är det något fel? (om brunst)

Mysaan

Trådstartare
Mitt sto brunstade när hon kom till mig förra söndagen (5/7) trodde i går att hon hade slutat brunsta men det har hon alltså inte. Ungstoet (3 år) har börjat brunsta så nu står hon och min och brunstar ihop. MItt sto är alltså inne på minst 11 dygnet i brunst om hon fortfarande brunstar i dag. Förmodligen har hon även brunstat någon dag innan hon kom till mig vilket borde betyda att hon åtmisntone brunstat 12 dagar eller mer nu.

Börjar bli orolig på om dte är något fel på henne. Eller kan det vara så att hon brunstar länge nu för att hon kommit till nytt ställe och så?

Ni får ursäkta mina korkade frågor men det är första gången jag har ett sto som visar så tydligt på brunst.

Sv: Är det något fel? (om brunst)

Har märkt att det är många ston som har ovanligt långa brunster iår. mina ston som är betäckta (fribetäckning) stog 9 resp 8 dygn iår, förra året stog dom 4 resp 3 dygn. Vet att många haft samma "problem"

Mitt sto brunstade när hon kom till mig förra söndagen (5/7) trodde i går att hon hade slutat brunsta men det har hon alltså inte. Ungstoet (3 år) har börjat brunsta så nu står hon och min och brunstar ihop. MItt sto är alltså inne på minst 11 dygnet i brunst om hon fortfarande brunstar i dag. Förmodligen har hon även brunstat någon dag innan hon kom till mig vilket borde betyda att hon åtmisntone brunstat 12 dagar eller mer nu.

Börjar bli orolig på om dte är något fel på henne. Eller kan det vara så att hon brunstar länge nu för att hon kommit till nytt ställe och så?

Ni får ursäkta mina korkade frågor men det är första gången jag har ett sto som visar så tydligt på brunst.

Inte alls ovanligt med långa knepiga brunster när damer kommer till nytt hem, kommer bla ihåg en jag sålde som normalt hade helt normala brunster, när hon flyttade till nya ägaren så fick hon en maraton brunst höll på och brunstade som en tok i en hel månad för att sedan återgå till helt normala brunster, så du kan vara lugn fullt normalt att sådant händer.

Tack båda för era svar! Blir nervös att något ska vara knas. Vill ha koll på detta med brunster osv eftersom jag tänkt att kanske betäcka nästa år.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 764
Senast: Stereo
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 934
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka