Är det någon...

Maira

Trådstartare
...som har några roliga tips på saker man öva på med sin häst från marken?

Jag har testat att ha honom lös i ridhuset och då följer han mig som en hund nästan! :D :love:

Jag går i serpentiner, cirklar, åttor osv. Både stora och riktigt små. Gör halt, springer (travar) och hela tiden följer han med snett bakom mig till höger.

Jag kan även longera honom utan lina i båda varven, byta gångart göra halter osv.

Vad kan man mer testa för övningar utifrån detta?

Sv: Är det någon...

de är ju jätte bra övningar de ni gör! men ni kan ju leka följa john och tafatt! :D de är jätte kul! tex,han ska jaga dig dvs.komma till din sida,du springer och gör tvär vändningar och han måste ta dig lixom,då måste han ju följa dig! :) och följa john,ja du hör ju,han ska göra som dig lixom! ja de finns ju massor!

Sv: Är det någon...

de är ju jätte bra övningar de ni gör! men ni kan ju leka följa john och tafatt! :D de är jätte kul! tex,han ska jaga dig dvs.komma till din sida,du springer och gör tvär vändningar och han måste ta dig lixom,då måste han ju följa dig! :) och följa john,ja du hör ju,han ska göra som dig lixom! ja de finns ju massor!

Tack för tips!

Det lustiga är att vi inte övat detta. Jag testade igår för första gången och detta funkade på en gång! :D

Han har varit och är fortfarande halt även om det verkar bli bättre. Så det får vara lugna övningar än så länge utan spring!

Tänkte att det ändå kan vara bra med lite stimulans utan på frestningar.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·
Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
1 114
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka