Är det någon som vet?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Alexxandra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 720
A

Alexxandra

Är det någon som vet i fall man kan klippa hästarna nu? Även i fall dom fäller?

Sv: Är det någon som vet?

Ja men man kommer nog få klippa snart igen!

Jag har precis fått hela min häst klippt förutom halva huvudet,inklusive hela benen.
Orsak att hon svettades av skritt+tog år att torka+orkade ingenting.
Hon svettas fortfarande och i huvudet där pälsen är kvar rinner det, men hon torkar på ett kick och orkar mer!!

Jag klippte min ponny för ett par dagar sedan, har redan klippt henne engång för kanske 4-5 veckor sedan, men nu var det dags igen.

Hej!

Om jag inte kan klippa när pållan fäller är jag nog körd.. Min tjej fäller året om, med undantag för någon liten vecka mitt i sommaren, men då vill jag helst inte klippa. jag hopppas på att kunna klippa imorgon.

/ Lavinia

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 873
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat