är det någon som vet????!

manpila

Trådstartare
Hur man färgar ett mörkbrunt/brunt träns till ljusbrunt?????????!! Eller går det ens?:confused:
Tacksam för svar:D

Sv: är det någon som vet????!

Det går inte på något vettigt sätt. Billigt läder är ofta målat och det brukar släppa efter ett tag, men det är enda sättet för dig. Skulle inte få för mig att göra något sådant.

Jag tror inte att det går att få till på ett snyggt sätt, jag har aldrig hört talas om att bleka läder. Det finns ju ämnen som bleker, men frågan är ju hur mycket lädret i sig påverkas av något sådant.

Har aldrig heller hört talas om att bleka läder.
Enklast är det väl att köpa ett nytt träns:p

Okejj då vet jag;) då blire att köpa ett ljusbrunt träns då:)

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 955
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23