Är det någon som har träffat Warsteiner "live"?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare arkivx
  • Startdatum Startdatum
A

arkivx

Är det någon som har träffat Warsteiner \"live\"?

....Berätta i såfall allt om honom :love:

Re: Är det någon som har träffat Warsteiner \"live\"?

Träffade honom på en hingstvisning för några år sedan. Väldigt cool hingst.

Kan du berätta mer om honom :confused:

Har också sett honom på en hingstvisning, han var fin men jag tycker det fanns andra som mer intressanta. :)

Hej
Jag har lagt ett svar till dig på den andra Warsteiner tråden. Jag kopierade ett svar som jag skrev i våras, så jag ska inte betäcka med honom i år. Det blir nog en Welshhingst i år om jag kan hitta nån på semin. Nästa år ska jag betäcka två ston om allt går som det ska. En Welshpartbred och halvblodsstoet. Vi får väll se vad som kommer på bruksprovet. Spännande. En femårig Warsteineravkomma, tror han heter Warum. Kul om han blir godkännd.(kolla på Equipe)
Mvh Eva

Tyvärr kan jag nog inte det. Säger som en annan sa, fanns mer intressanta hingstar att titta på. :)

Jag såg honom på hingsttåget och blev jätte besviken.
Han gjorde ett mkt blekt intryck, iallafall på mig.
Jag hade så höga förväntningar på honom...kanske var det därför ?
Hur som helst är han inte längre intressant i mitt avelsarbete.

Instämmer med föregående tråd. Jag blev också väldigt besviken :( när jag såg honom. Hade förmodligen väntat mig mer, delvis pga hans stam och så bilderna jag har sett på honom. Har dock hört att hans avkommor är väldigt trevliga, har inte träffat någon själv.

Hej!
Jag tycker jättemycket om den hingsten! Snygg och bra stam, dessutom så har väl hans avkommor visat framfötterna på olika tester. Men varför är han inte mer populär? Har han hamnat i helt fel händer? Han tävlas väl inte på grund av skada, eller hur ligger det till?
I vilket fall som helst är han snygg på bild! Saknar han hingstkaraktär, eller varför har ni som sett honom "live" knappt lagt märke till honom??
Hälsningar Nina

Jag tycker också jättemycket om Warsteiner :love: Jag vill också veta vad många saknar hos honom :confused: Dom avkommor som jag sett och träffat har bara gett ett positivt intryck.

Jag tycker att han saknar utstrålning, upplevde honom som tråkig. Många andra hingstar glänser ikapp med stjärnorna, men inte han. Tyckte också att han såg jättefin ut på bilderna, men blev jättebesviken när jag såg honom live. Har sett honom 3 ggr och har blivit lika besviken varje gång.

Håller helt med Clintan.
Han såg ut som en ridskolevalack, totalt utan utstrålning och karaktär.
Dessutom har jag hört att fotot på honom i hingstkatalogen är returcherat (stavning??)
Men jag kan inte garantera att det verkligen är så.

Jag har endast sett honom på video...var väl inte överdrivet imponerad. Däremot så har jag blivit förtjust i flera utav hans avkommor... ;)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Femårige travhästen Dodi träffades av blixten och dog. Tränaren Erkki-Pekka Mäkinen berättar om sorgen och den osannolika händelsen. –...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Liv Svensson, 11, har kvalat in till både inomhus-SM och utomhus-SM, tillsammans med hästan, Quintus. I helgen var det dags för...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur