Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet inte än hur det blir, tävlingsstart beror nog minst av allt på hovbeslag .
Vi är ju några stycken som provat HG här, det vi märker är att det blir reaktion på broddarna (tillverkaren motsäger detta), men faktum är att 2 av 3 går mycket försiktigt på stumt/hårt underlag med broddade versionen. På vintern fungerar de dock utmärkt utomhus. Tycker det verkar rimligt, det är ju som att spika fast 6 småstenar under sulan på hästen. Har själv fortfarande inte provat den obroddade, men häst nr 3, som inte funkar oskodd, har fungerat bra med 10 mm obroddad i sommar. Man får verka något mindre än med järnskor men mer än vid barfota (eftersom hästen inte nöter något) och det är lite pilligt att spika i, jag har slagit hål med kapad söm, sedan slagit igenom 2 tåsöm så att de sticker ut och sedan spikat fast på hoven. Om man inte slår hålen i förväg styr svicken sömmen utåt på samma sätt som i hoven, och då blir det vääldigt låga sömtag .
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Hundavel & Ras Är du inte erfaren inom avel så gå en uppfödareutbildning eller liknande.
Det kan hända otroligt mycket och i värsta fall förlorar du...
Hundträning Jag hade en tranare som lanade ut sin "fardiga" lydnads-hund som kunde ga fot nar jag var jatte gron sa jag fick kanna pa hur det skulle...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.