är det någon ide att ställa ut igen

Rotterö

Trådstartare
Om fölis inte fick bra poäng i fölprimeringen 1 gången.
Är det någon ide att ställa ut fölis igen??
Eller går de mycket på de andra poängen??
Jag funderar på att ställa ut han igen som 1 åring nui maj :banana:

Varje bedömning är fristående de andra. Det är dagsformen som avgör. Kanske var din fölis väldigt outvecklad eller visade dåliga gångarter dagen för bedömningt. Du kan alltid försöka igen och hoppas hästen har utvecklats positivt och visar sig från sin bästa sida. Lycka till!

Säger som föregående,allt är ju frågan om en dagsform,fölis kanske var väldigt outvecklad sist..
Klart du ska iväg och ställa ut,om inte annat så får fölis miljöträning..Lycka till! :D

Ibland kan man nästan tänka sig att det är uppgjort innan.
Han var i växt period 3 mån gammal. Han uppförde sig perfekt.Men de drog ned på överbyggd bak. Då han inte kunde röra sig som de ville. Traven var perfekt. 787 i gångarterna. 44 p fick han inte så bra. Den som vann den dagen vi ställde ut fick 49p.
Jag ska se om vi ska ställa ut. Om det funkar . De ska ju ha träns nu och utan mamma. Han ska i väg också på hingst bete . Får se hur tiderna stämmer.
Vi ska försöka göra allt ialla fall. :bump: :bump:

Klart att du ska prova igen! Min hingst har fått allt från 34 till 40 poäng. :confused: Han har bedömts som hingstämne till "borde bli valack" av samma domare med bara åtta dagar mellan, klart att dom växer massa som unghästar men på drygt en vecka? Njae. Lycka till! :)

Ja absolut!

Min ponny fick förra året 33p på första utställningen och 40p på premieringen och treårstestet...

Att hästen inte föll EN domare i smaken den dagen är ingen slutgiltig dom.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka