Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m USB

Alexandra_W

Trådstartare
Lång rubrik. Men jag har köpt en nu mobiltelefon då den förra drabbades av akuta, letala krosskador typ :devil:

Jag vill ha in musik från datorn i telefonen, och har införskaffat en USB-sladd för ändamålet. Men sen då??

Datorn säger inget när jag sätter i sladden, mobilen flashar en ruta med 'sätt i externt minne' och är sen tyst.

Det är en LG KF300 om det hjälper nån.

HJÄLP?
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Du måste ha ett program som ger dig tillgång till mobilen. LGPhone Manager heter det som jag har till min LG. Brukar följa med telefonen.
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Måste man? Har jag aldrig haft? Har nog följt med telefonerna men jag har alltid valt att visa filerna på datorn (som visat sig som F:, och 'masslagring på själva telefonen så har det bara varit att dra och släppa? Men jag har å andra sidan aldrig haft en LG utan snarae SE då. Det kanske är skillnad då?
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Det är säkert olika beroende på märke. Jag har haft det till min LG (som sagt) och min Nokia i alla fall.
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Det beror på vilket OS man har med.
I Windows XP och Vista så skall man kunna se det om man har en minneskortsläsare. Alltså inget program behövs. Du skall läsa mobilen som en extra enhet som Honung säger. Om det nu sitter ett minneskort i mobilen?
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Ingen programvara i mobilen, däremot så löste Agneta det =)

Jag måste alltså ha ett extern minneskort också, då är ju felet där. Jag trodde det gick att spara på det interna minnet, men då blir det ju helt begripligt med att telefonen säger 'sätt i externt minne' också.

Men vad dumt att det inte går att spara på det interna bara, jag är bara ute efter en enda låt att ha som ringsignal, inte 'fylla telefonen' med musik.

Men då får jag köpa ett minneskort med då, så ska det säkert fungera. Datorn har XP och minneskortsläsare. Men vad ska man då med den jävla kabeln till *morr* DÅ kunde jag ju köpt ett minneskort och helt enkelt stoppat DET i datorn. Suck..

Men TACK, mysteriet är löst =)
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Nej du måste inte köpa ett minneskort. Det var bara om du skulle se minneskortet/mobil utan program.
Om du inte fick med någon skiva så ladda hem programmet här: http://www.lge.com/uk/support/produ...=documents&targetPage=support-product-profile
Där står hur du skall gå tillväga med.
Det du nu saknar är USB drivrutiner i första hand. Skall finnas i denna: http://www.lge.com/uk/support/data/general-documents/mobilesoftware//B2CAppSetup.exe
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Finns inte för KF300 i den sista länken. Installerat första delen eller hur man säger, sen vill den man väljer telefon i en lista för att installera drivers för flash och USB, men där finns den inte med.
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Om du skaffar ett minneskort kommer du ju kunna ha använda kabeln, det är ju betydligt smidigare än att ta ut microsd kortet och stoppa i det i ett sdkort och sedan stoppa i datorn :)

I övrigt kan jag itne hjälpa dig, kan inget om LG.
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Hittade ett ställe (på samma lg-sida) att ladda ner. Jättebra, förutom att inget händer när jag laddat ner?? Jag blir knäpp.

Och kommer ju inte kunna använda kabeln om jag har minneskort, USB-anslutningen funkar ju inte. Dock, jag förstår varför man vill ha kabel, minnesjävlakortet ska sitta UNDER batteriet.. SÅ ganska drygt ta ut och stoppa i datorn
 
Sv: Är det jag som är dum eller saknas något? Föra över musik från dator till mobil m

Jaha, nu har jag lyckats ladda ner alla program som krävs och fått mobil + dator få kontakt (man var tvungen ändra inställning i mobilen från masslagring till datalagring när man saknade externt minnskort, då fick de kontakt).

Enda haken är att jag inte kan flytta musik åt någotdera hållet. Varför begriper jag inte, men jag antar jag blir tvungen att köpa ett minneskort och se om det hjälper. Jag börjar hata den här telefonen...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 829
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp