Är det infekterat!?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Icka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 866
I

Icka

Har vart och kastrerat (eller steriliserat eller vad det nu heter!) Tea för en vecka sedan. Nu har det blivit som en hård upphöjning runt hela såret! Hon äter ganska bra och är lekfull och glad. Är det normalt eller behöver man åka till vet?

Sv: Är det infekterat!?

Såvida inte såret vätskar, är rött och/eller hettar ska det inte vara någon fara.

TACK! Ne, det gör det inte! Väntar nog några dagar till innan man behver oroa sig då!

Är det under huden liksom? Det fick Abbie också efter nån vecka, tror det är ärrvävnad under. Ingen fara. Sålänge såret inte är rött och varigt så är det ingen fara.

Min Tipex var likadan. Helt normalt att det blir en svullnad och ärrbildning. Så länge det inte vätskar eller hon visar ömhet på stället är det ingen fara.

Honkatter får väl inte bara stygn utanför magen? det är väl ihopsytt i bukväggen inne också, då är det väl de stygnen som blivit ärriga och putar ut.
Jag har inga honor själv utan gissar bara.

Nu ser det ut som om det läcker ut lite sårvätska ifrån såret. Det är ganska mycket. Inte så att det droppar kanske men det syns runtom. Hon piper inte när man tar på det men ryckte till när man tvättade det med ljummet vatten. Blir en tur till vetrinären imorgon! Hon är ju lika pigg som vanlig och verkar inte besvära sig jättemycket över det men man oroar sig gärna. Får se vad de säger imorgon!

Samma sak hände min honkatt en vecka efter hon blev kastrerad. Vi åkte in till vet. och fick medicin man skulle spruta in i munnen med en sån plastspruta, det gick jättebra och såret såg fint ut efter bara nån dag och när det helade syntes ingenting. Hoppas det går bra med din kisse också!

Nu har vi vart hos farbror doktorn!
Vi fick antibiotika som vi ska ge henne i 10 dagar men annars så var allt lugnt! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 188
Senast: Bison
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
903
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: Asko
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: EmelieW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka