Är det här intressant att avla på?

movgli

Trådstartare
Jag känner en tjej med ett mycket trevligt litet sto. (1.48) Hon har bara gått som lätt hobby häst. (Har aldrig sett så torra och fina ben på en 16-åring.) Hon har ej haft föl tidigare men tanken har funnits där. Nu så funderade jag på hennes stamtavla, ifall hon skulle kunna vara intressant för avel med tanke mot distans.
Pappa är Cetat, efter Etat och Cindy. Mamma är Nostalga efter Probat och Nova.
Är inte så insatt i Arabexteriör men för egen del så skulle jag vilja ha henne något bredare i fram och lite större. Även ett längre travsteg vore bra. Hon har ett trevligt temperament men aningen mera framåtanda vore bra. Är det en stam som det kan bli något intressant av? Vilka hingstar tror ni skulle passa?

Sv: Är det här intressant att avla på?

Klart att det KAN bli en skaplig avkomma.
Men ur min synvinkel skulle jag inte vara det minsta intresserad av att sätta detta sto i distansavel.

Hade jag satsat på distans hade inte ett sto e. Cetat. varit någon jag valt att avla på.

Senast ändrad:

Kan ni (CK + Liten) inte motivera varför ni svarar som ni svarar? :bow: En okunnig nybörjare (= jag) förstår inte vad som ligger bakom svaren.

Jag är inte kunnig när det kommer till avel.. :D
Men mig veterligen har Cetats avkommor gått bäst inom hoppning. Och vad jag vet har han inte visat något i distans.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka