Är det dumt att köpa en ettåring?

fejko

Trådstartare
Jag har två vuxna hästar och bor på egen gård. Är det dumt av mig att köpa en ettåring och släppa ihop med dessa? Kommer den att bli väldigt hackad på?
 
Jag tog hem min unghäst när han var drygt 1 år, och då fick han gå med vuxna hästar. Inga problem alls!
 
Hade också två vuxna hästar hemma när jag fick hem Lillan som 9-månaders bäbis....
De var lite stygga de första dagarna, sedan funkade allt jättebra !
Tror inte att du får några problem !

bibban
 
gamlingarna var lite stygga mot åringen men bara fter ett par dag var hon allas lilla bäbis!
 
Jag tror att det kan vara nyttigt för unghästar att få gå med äldre hästar :idea:
 
Jag skickade min ettåring på lekis, släppte ihop med en jämnåriga över sommaren.
Vuxna hästar leker inte på samma sätt som unghästar...och en matte kan vara sååå tråkig
:o
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 228
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 652
Senast: jemeni
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 995
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp