Är dessa benskydd bra??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FjantaZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 253
F

FjantaZ

7135.jpg

ngn som har haft eller använder benskydd av denna modell...
VAd tycker ni?? bra, dåliga...
Fungerar de som lindor som många säger??

Sv: Är dessa benskydd bra??

jag har, tycker dom är super bra.

jag tycker; sådär.. :crazy:
de paret jag har tycker jag inte har sådär jättebra passform.
ponnyn fick ett överben när hon hade dom, om det nu berodde på dåliga skydd eller nåt annat går ju att diskutera (inte nu..) :crazy:
jag skulle kanske önska att de hade fler, smalare, kardborregrejjer, för att de kanske skulle forma sig bättre efter benet då.. (tänker på transportskydden med många kardborregrejjer, och jämför dom med de andra tansportskydden med få kardborrdegrejjer..)

skulle inte köpa dom benskydde igen.
men jag tror det finns många som gillar dom..

Jag har ett par i samma typ, från Event. Jag gillar de, enda nackdelen är att de är grymt varma, Pålle är alltid blöt under dom.

Utmärkta som transportskydd tillsammans med boots...

Men fruktansvärt varma vid ridning....

Väldigt bra som värmande stallbandage också. Bör dock inte sitta på mer än 12 timmar i sträck av vad jag har hört, just pga att det kan bli för varmt.

jag tycker att såna e ganska väredlösa. dålig passform, skyddar inte lika bra som senskydd, blir grymt skitiga, suger åt sig vatten och är väldigt varma....

Jag använder dom flitigt och gillar dom skarpt. Motsatt till vad någon annan sagt tycker jag dom formar sig BRA efter hästen efter ett tags användande.

de är jobbiga att rida med om det är lerigt i skogen, då de kräver skötsel, man kan inte bara lämna dem med torkad skit och smuts på utan måste skölja av eller åtminstånde borsta bort smutsen efter ridtur. men de skyddar kanon bra och ger bra stöd åt kotan dessutom.

de är lite varma om det är varmt ute, det håller jag med om. men tycker fördelarna uppväger nackdelarna som helhetsbild av dessa.

Dom billiga kopiorna som du visar där är inte så bra, har såna som hagskydd på vintern. Men dom ger NOLL stöd. Orginalet, däremot, som heter Proffesional's Choice och kostar ca 1000kr paret är Jättebra, formar sig perfekt, är snygga och ger väldigt bra stöd. Men man får ej använda dom i samband med liniment, då kan det bli blister-skador! Materialet är samma som i Rehband för människor verkar det som.

Jag har ridit med sådana skydd varje dag på min häst i flera års tid, och jag tycker dom är superbra! (Har kanske inte just den modellen som du visar där, men liknande). Har inga som helst planer på att byta modell på skydd... :)

Har också liknande sådana skydd.Nackdelen som någon sa är ju att de blir smutsiga om man rider där det är lerigt men de går utmärkt att tvätta dem i maskin.

Jag tycker att dom är helt suveräna :banana:

Jätte bra stöd och ett superbra skydd, dock varma som många här skrivit.
:)

Köpte från hööks för några år sedan. Deras är av sånt material att kardborre färster över hela utsidan vilket är fullständigt värdelöst.

Sand och skit fastnar, för att inte tala om riktiga kardborrar....
+ att dom blir blöta.
Så dom ligger i skåpet och där får dom nog stanna.

jag har såna som på bilden o jag tycker dom funkar bra. passformen passar min kuses ben iaf. sen har dom kanske inte hållt så jättejättelänge. men men.

har ett par likn från eskadron också o dom sitter ungefär likadant men är mer slitstarka

FjantaZ skrev:
7135.jpg

ngn som har haft eller använder benskydd av denna modell...
VAd tycker ni?? bra, dåliga...
Fungerar de som lindor som många säger??

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
469
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Aleel
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka