Är bloggar något nytt på Bukefalos?

Status
Stängd för vidare inlägg.
I nyhetstexten om bloggarna skriver jag att bloggarna är den första riktigt stora funktionalitet som införts på väldigt länge. Här tänkte jag förklara detta lite mer.

Mycket av det som skett genom åren har varit förbättringar av sådant som funnits tidigare, i och för sig har vissa av förbättringarna varit ganska omfattande, exemplvis när det gick från att vara ett bildgalleri där endast mina bilder fanns, till ett galleri där alla kunde ladda upp bilder.

När det gäller bloggar hade jag redan 1996 en lista över vad jag hade gjort, eller vad som hänt på webbsidorna. Man kan nog kalla det för någon typ av logg i alla fall.

Likaså har nog många skrivit på själva forumet på ett dagboksliknande sätt.

Lite bloggliknande funktionalitet har alltså funnits länge. Men jag anser ändå att detta är en av de största nyheterna under de senate 10 åren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 808
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min aktivitet här är extremt låg. Tyvärr är övrig aktivitet också ganska låg. Sämst är nog aktiviteten hos den som skapade just detta...
Svar
0
· Visningar
1 235
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Bloggarna har inte alls funnits så länge på Bukefalos, de kom 1 april 2008: Om man inte räknar min nyhetslogg som fanns redan från...
Svar
1
· Visningar
1 148
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Under de 20 år som sidorna funnits på internet har det funnits en hel del som inte finns kvar längre. Några har jag nämnt tidigare...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Mata småfåglarna
  • Valp 2025