Är bara så lycklig. 1 m blev 60 cm!

LillaGeisha

Trådstartare
Jag är en inbiten dressyrryttare som tävlar MsV dressyr. Jag har varit hopprädd i många år efter en rejäl vurpa där ett antal ben i kroppen gick av.

För ett år sedan beslöt jag mig för att ta tag i det hela och började hoppa så smått själv. Hittade en underbar tränare som har hjälpt mig massor. Har tills i går hoppat enskilda hinder på upp till 1.15.

I går dock hoppade jag en bana där lägsta hindert var en meter och det känndes som 60 cm. Det var bara så kul och mitt mål att starta en 1 m tävling känns inte avlägsen längre.

Jag förstår nu fullt ut eran passion för eran gren.

Ett lite inlägg helt appropå eftersom jag bubblar av glädje!

Kram på er alla

Sv: Är bara så lycklig. 1 m blev 60 cm!

Vad kul för dig! När man hittar känslan är det ju bara:banana::love:

Guuu vad kul! :D det är så härligt när det är så! :)

Jag red hopplektion igår, åkte av mitt i en oxer helt oförväntat då kom min skräck tillbaka.. har åkt av flera ggr i oxrar och gjort mig mycket illa första ggn så varje gång detta händer så blir jag jätte rädd och helt blokerad.

Gud vad kul att du har kommit över din skräck!! :banana: Hoppning e ju så kul! :D

Tack alla för era glada tillrop!

Karatefisken - jag hoppas oxer-skräcken löser sig. För ca ett halvår sedan flög jag av igen (en oxer) och bröt två revben såklart. Rädslan kom tillbaka som ett brev på posten.

För mig har rätt tränare varit A och O. Vi har tragglat på låga hinder och övat mycket teknik istället. Många bommar som har lagt hästen rätt framför hinderna. Det har varit helt ok att vara rädd. Som hon säger "när tekniken sitter är höjden inget problem". Tänk vad rätt hon hade. Lycka till!

Mitt problem är "ju fler bommar desto farligare" så tycker jag. om det är två hinderstöd och en bom på en m då hoppar jag det glatt men om det är en oxer på 60 cm med bommar framför för att hjälpa oss att komma rätt då blundar jag och väntar på smällen.

vad roligt! visst är det kul att hoppa?:)

Ja den känslan är gudomlig rent ut sagt. Min ena ponny är som en liten fågel när hon hoppar så 1,20 känns som ingenting. När hon galopperar mot hindren känns det som att hon inte ens vidrör marken :D DET är lycka! Då blir hoppningen så sjukt kul att man skulle kunna hålla på i timmar om det gick :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka