Apropå sulor och steniga underlag..

Shibalina

Trådstartare
Funderar över hur underlaget ser ut i Kristinehamn på A9-ritten.. Står att det är mest grusvägar.. Undrar om sulor behövs där?

Sv: Apropå sulor och steniga underlag..

Ska nog tillägga att min häst inte är speciellt ömfotad. Vanlig grusväg går bra. det är det här riktigt grova, vassa makadamet som hon reagerar på..

Jag red Hearitten där i år utan sulor och det gick bra, inget makadam på dom två slingorna jag red. Jag kommer ev. också rida A9 ritten, utan sulor.
Mvh sarah

Ska nog tillägga att min häst inte är speciellt ömfotad. Vanlig grusväg går bra. det är det här riktigt grova, vassa makadamet som hon reagerar på..

Tack för det.. Låter bra. Vill inte ha sulor om det inte är helt nödvändigt.. Så då satsar jag också på att rida utan..
Mvh Irja

Liknande trådar

Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 364
Senast: jemeni
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 714
Senast: Lobelia
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 342
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar