Äpple som stoppande - rårivet eller kokt?

Ishtar

Trådstartare
Första tanden kom i förrgår och magen är så lös, blir väldigt lätt röd i rumpan nu.
Har läst att äpple är stoppande - spelar det roll om den är rå eller kokt?
Provade råriven igår men han gillade inte konsistensen så jag måste riva+mixa i så fall. Eller ska jag förvälla äppelbitarna först? Nån som vet?

Sen har jag köpt hem morötter som jag också har läst är stoppande, samt en majs- och potatispuré på burk. Den innehåller nästan bara majs, som ska stoppa också.

Nu går jag och ger majs & potatis och kikar in i tråden och hoppas nån surfar på midsommarafton, kanske har jag fått svar lagom till efterrätten ska serveras. :D

Sv: Äpple som stoppande - rårivet eller kokt?

Rårivet helt klart.:)

Föresten blåbär som efterrätt., det kanske blir mer poppis än rårivet äpple.:)
men du kanske inte har det hemma.:crazy:

Det fick han igår!

En till undran här då...blåbär köper jag ju alltid på burk för då slipper man kärnorna, samma med hallon. När han är lite äldre går det säkert bättre med hemlagat...

Men jag har lärt mig att kokt blåbär är stoppande, det man fick som barn när man hade magsjuka; soppa och saft. Och att färska blåbär är lösande.

Blåbär på barnmatsburk, är kokt...?

Nu går jag och råriver + mixar, har söta röda äpplen så jag hoppas han gillar... Annars blir det paradisdessert som inte alls är stoppande men men...

Banan är stoppande, så det kan du ju ge. Jag gav lilla E nästan en hel banan en dag, tänkte inte på att det var stoppande, så han blev ganska hård i magen:(

Har lärt mig att det då är bananer som är liite gröna i skalet fortfarande, om det är bruna prickar på skalet blir det lösande. Stämmer det? Har bara en mogen mjuk banan hemma.

Han gillade inte det rårivna o mixade äpplet.
Tittade i kylen och hittade nektarin som jag mixade i, valde bort persika då jag har för mig det är lösande. Han tyckte det var surt och det blev många rysningar och sura miner. :D
Jag gav paradisdessert på burk.

Stackars barn och oj så mkt disk, skal och kladd för att få i valle ett par tsk hemlagad frukt. Nu beger jag mig till forumet på lagabarnmat.se istället för att hitta beprövade goda stoppande recept.

Jag tror jag har en sweet tooth hemma! :love: Han är 7½ månad förresten.

Morotspuré är också stoppande (om du behöver fler tips). Heslt hemgjord utan olja i.

Morot är stoppande. Jag köpte barnmat ala morotspuree till min katt när den var lösmagad. Det funkade verkligen. Tog typ någon dag, sen var hon ok.

* såg nu att Sol skrivit detta*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka