Äppelcidervinäger?

M

Mimmsan_93

Vad använder man äppelcidervinäger till?? när man ger hästen det?? Blir jätteglad om nån kunde svara :bow:

Sv: Äppelcidervinäger?

Hoppar in och delar med mig av det lilla jag vet...Ja, hur använder man det?...Jag köpte äppelcidervinäger på inrådan av en "expert", för att ge vår gamla shettis. Det skulle hjälpa till i matsmältningsproceduren/ämnesomsättningen och på så sätt förhoppningsvis lindra hennes exem. Problemet är bara att hon vägrar äta/dricka det i den koncentrationen som är rekomenderad. Vi ger henne nu en halv dl i en hink vatten. Jag har även blivit rekomendera att tvätta hennes exem med vinägern men fick inga instruktioner på koncentrationen...

Sv: Äppelcidervinäger?

vi har fått ordinerat av veterinär att använda äppelcidervinäger i sista sköljvattnet efter dusch av vår hund :p detta pga hårsäcksinflammation och den sura vinägern gör en sur miljö som bakterier ej trivs i. -vi skulle späda 1 del vinäger och 9 delar vatten.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
912
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 330
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka