Äppelcidervinäger mot brunst?

T

Triax

Fick höra idag att man kunde ge lite äppelcidervinäger till ston som hade lite "bråkiga" hormoner under brunsten, så skulle de lugna sig lite. Någon annan som hört detta?
Om inte vet ni något annat som ska ha en bra påverkan?

Sv: Äppelcidervinäger mot brunst?

Jag brukar känna mig informerad om sånt, äppelcidervinäger är användbart i mycket dock har jag aldrig har jag hört att det skulle funka på brunster.
Men det är klart, den funkar ju bra som klåddämpare och det kvittar väl kanske var det kliar.;)

(Fy på Boj, ett sånt språk.:eek:)

Vet inte om det funkar med äppelcidervinäger

Jag använder nått som heter Stroppy mare tror de heter så. Det fungerar jätte bra på henne. Hon har lugnat ner sig betydligt och hennes brunst är mkt lättare.

Nej jag hade inte heller hört det förut, var tvungen att slänga ut frågan här :)

MissSY: Vart köper du det? Fick känna på min nya hästs brunst idag... att borsta osv går bra. Men att rida var ingen höjdare. Skulle kissa en gång var femte minut och hon gick knappt att rubba när vi red förbi en hage med stiliga karlar. Ska undvika den hagen nu ett par dagar...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 946
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna