Äppelcidervinäger...mängd?

Empalie

Trådstartare
Hej...nu när pållarn börjar få vara ute och äta gräs så tänkte jag att jag skulle testa att ge äppelcidervinäger för matsmältningens skull. Ngn som har testat????
Hur mycket skall man ge för att de skall påverka?????

Sv: Äppelcidervinäger...mängd?

Inte invärtes :angel: ...brukar marinera mina i det så dom stinker salladsdressing allan :rofl: :rofl: Håller insekterna borta lika bra som annat flugmedel :D

Sv: Äppelcidervinäger...mängd?

gav det till en exemponny för många år sedan. han fick "en dutt" i maten varje dag. skulle tro att det va knappt en halv dl. fick det "rekomenderat" av en vän, men jag tyckte varken det gjorde till eller ifrån. han fick det i nästan 2 år.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 400
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka