Äppelcidervinäger - bantningshjälp för häst??

M

Mayflower

Det lär ju vara så att äppelcidervinäger kan hjälpa människor att gå ner i vikt, men hur är det med hästar?? Min ena halvblodsvalack har börjat bli lite rultig nu när gräset börjat växa och jag undrar då om det skulle kunna hjälpa till i bantningsprocessen att ge honom äppelcidervinäger. I så fall, hur mycket ska jag ge honom?? Finns det ngn maxgiva? Bieffekter?

Ps. Ja, jag kommer att minska hans kraftfodergiva och försöka motionera mer... Ds.

Sv: Äppelcidervinäger - bantningshjälp för häst??

Jag tror inte på Äppelcidervinäger till vare sig människor eller hästar.

Sv: Äppelcidervinäger - bantningshjälp för häst??

Har hört att det ska fungera ungefär som vitlök mot insekter. Nån som vet? Eller har provat?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 799
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka