Apelkastning

Tänkte höra lite, har ett sto som är apelkastad, hon har även inslag utav vita hårstrån.
Dock har hennes bruna färg blivit mörkare med åren, även att "fläckarna" syns betydligt mer.
2007-08-06 (7 år)
Bilder015_zpsa6f585c2.jpg


2010-10-10 (10 år):
000_8841004_zps8b270330.jpg


2014-04-29 (14 år och stoet är dräktig på bilden):
2014-04-293_zps07640d46.jpg


Hon har ingen vinterpäls på någon utav bilderna.
Brukar det bli så när hästen är apelkastad? Tycker att fläckarna syns mer nu när hon är dräktig? (kanske bara är jag..)
Det är en förstföderska, har inte lagt märke till hennes fläckar fram tills nu (senare halvan utav dräktigheten).
 
De solidfärgade (skimlar blir ju lite besvärligare ;)) jag haft som varit apelkastade har blir mer och mer/synligare och synligare apelkastade med åren, ja.
 
Hade en häst med Jovial i 3:e led och en med Ceylon som morfar, ingen av dessa var apelkastade. Möjligtvis minimalt på den gamla med Jovial i stammen, hittar ingen bild på det dock. Båda var/är fuxar. Hittade däremot en bild på mamman till den första hon var f.77 e- Lansiär-Jovial, där man ser att hon är apelkastad, så min borde kanske varit det med.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 179
Senast: Eldfuxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp