Äntligen!

Royal_724

Trådstartare
Nu har jag fått hem selen.... Hade isär hela den och rengjorde den ordentligt igår!
Så nu är det bara att sätta igång och köra in henne!
Jippie!!!!
Hoppas det kommer gå bra....:confused:

Sv: Äntligen!

låter som att den var smutsig :) Vad är det för sele, och jag hoppas du har köpt den begagnad :) annars undrar man ju! //jenny

Nä, den var inte så smutsig...allmänt smutsig bara!
Men det känns roligare att sätta på den på hästen när den är nyputsad!
Det är en vanlig bröstsele, lånar den av min pappa!
Han bytte den mot ett gammalt tv spel det tyckte jag var ett bra byte! Den har legat hemme hos honom ett tag nu, han har ju ingen häst! Så då kan jag använda den!!! :D

Misstänker att du fått tag på en kass bröstsele. Du ska bara köra in hästen i den va, inte dra nåt? Har vi pratat om detta innan? :)

/jenny

Den ser precis ut som selen som finns på Börjes i tingsryd, fast den är svart!
Så den funkar alldeles utmärkt! Och det är tänkt att jag ska köra med den!
Du har inte pratat med mig om det, men har för mig att det var nån annan som pratat om det!

Börjes billigaste "funkar" inte ;) den är ok på shettis eller för att köra in med ända fram tills hästen ska dra nåt. Men du har ju gott om tid att spara till nåt bättre!

Kul!
Ska också ner och putsa selar snart. *inte använda på länge* och ska sen börja köra in pållen:)

Har påbörjat inkörningen på min lilla pålle därhemma nu och det går jättebra!
Tränar henne att dra stock, hon tycker det är jättekul!

Är det baksele och draglinor med?
Annars rätt kass variant av sele :crazy:
Köp i sånt fall det o använd svängel!

/Lisa

Ingen baksele....
Har just nu bara ordentliga rep för att hon skulle vänja sig att dra, men jag har en svängel som jag ska sätta på henne i helgen.
Och selen är faktist bra!
Det är ingen vanlig bröstsele, utan det finns så jag kan sätta på baksele, men hon som hade den innan vet inte var den hade tagit vägen!

Svängel att sätta på hästen??
Vet du inte mer än att du tror att svängeln ska sättas på hästen? :eek:
Nä du skrev lite tokigt bara?! :D
Ingen vanlig bröstsele?
Tja så länge den används utan draglinor och baksele är det en sämre sele!
Men du håller ju bara på med inkörning än så länge?
Har du bilder?
Sele? Häst? Vagn?

/Lisa

Jag blir lite orolig över att du drar stockar UTAN svängel. Sist hade du en skitsele, har du det fortfarande trots att du drar stockar?

Jag blir orolig..du kan få en häst som får ont och slutar drar.

Sätt in några bilder så vi kan sluta vara oroliga :)

Ja verkligen!
Det räckte för min häst att jag drog utan baksele och draglinor en gång i våras för att han skulle få ont under 1 månad! Han drog inget tungt men det tryckte ju på däckeln och han blev öm där! Nu klarade han ju sig bra eftersom det endast var en gång men regelbundet måste ju göra mycket skada om hon ska dra tungt med sin pålle!

Eftersom jag bara vänjer henne vid att ha något bakom sig så tycker jag att det räcker med en vanlig bröstsele med svanskappa!
Det enda hon drar än är en liten stock på 20 kilo!

Liknande trådar

Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
550
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 477
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24