Äntligen...

Migo

Trådstartare
...har jag kommit till skott och separerat från X och hans skumma hundhållning! Han har valt att avliva de två svåraste av de fyra hundarna, och tar bara med sig de två som går att ha i civiliserade sammanhang. Lite synd tycker jag allt om dem, men förhoppningsvis får de det bättre när de inte är så många.

Så äntligen slipper jag skämmas för att hans hundar skäller, gör utfall, inte aktiveras och inte sköts ordentligt.

Fy sjutton vad Boss kommer njuuuuuuuta av att vara av med den där j-la schäfern!!

Sv: Äntligen...

Haha! Skönt att han avlivat de två "värsta" i alla fall. Kanske blir livet lite bättre för de två som är kvar.

Skönt för dig!

Det måste vara oerhört svårt att ha ett liv och en vardag med någon som inte alls delas samma syn och filosofi kring *hur man har hund*.

Ja, hundägande är uppenbarligen inte samma sak som hundintresse :(

Är det inte egentligen så att det alltid beror på hur mycket starka åsikter man själv har i varje enskilt ämne? Jag tänker att om jag var tok-Moderat så skulle jag aldrig ens fundera på att bli ihop med en tok-Sosse, för jobbigt liksom att inte tänka ens lite lika i ämnen som berör mig starkt.
Jag skulle inte kunna tänka mig att vara ihop med en hästkille om han hade värderingar kring hästhantering som skiljer sig alltför mycket från mina egna.

Det förvånade mig faktiskt lite redan från början när du blev ihop med den här killen trots att du redan då nämnde hur olika ni såg på hundarna, tänkte att det låter jobbigt att leva med någon som tänker så olika.

Skönt att ni kommit isär nu i alla fall :)

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 920
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Har fått hem en rottistik på drygt två år som jag ska ha hand om lite då ägarna inte har tid med henne. Har enligt uppgifter fått reda...
2
Svar
26
· Visningar
3 376
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 526
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar