ÄNTLIGEN!! Mina drömmars bur!!

paradiset

Trådstartare
När man INTE letar utan bara ska slänga en sak i soprummet hittar jag det ultimata!! En vit begagnad Billy Bokhylla! Så nu har marsvinen äntligen en snygg bur och dessutom är den 180 * 79 så den rymmer 9 vuxna marsvin men det är ju lite väl....

IM000679.jpg

IM000680.jpg

IM000681.jpg

IM000682.jpg

IM000678.jpg

Den ska dock inredas bättre med 4 likadana hörntoaletter i varje hörn och ett till hus/rör av mörka trägrenar som jag sett finns!

Sv: ÄNTLIGEN!! Mina drömmars bur!!

Kan de inte hoppa ur buren?

Hehe absolut inte! sidorna är 25 cm höga och bara unga hanar vanligtvis försöker hoppa över väggar högre än ca 15 cm... De kan hoppa upp på hyllor som är kring 20 cm men de är lata som vuxna och undviker det helst.

Ok ja för mina jag har haft hoppade en del men de var unga o hanar :D

Vad fint de bor! Nästan så jag önskar att jag var ett marsvin. :D

Verkligen kanonfint!

Men måste bara få fråga, hur får man ´plats med en sådan jättebur? :eek:

haha :rofl:
Allt går om man vill :devil:

Nej saken är den att jag testat lite olika placeringar för buren och så hamnade marsvinen i barnens rum, där de trots allt vistas väldigt lite då sonen mest tittar på tecknat i vardagsrummet. Först hade jag 2 innebursbottnar i vinkel på skrivbordet, sedan nu denna. Och trots att den är stor så passar den in i möblemanget och eftersom den står på ett bord så tar den egentligen inte plats eftersom det blir yta för leksaker under! OCH vi har stora rum i vår 80 m2 lägenhet på 3 rum och kök.
Til höger om buren står 2 st garderober, en 40 cm och en 60 cms, det är precis så långt rummet är på kortsidan. Kan tillägga att barnens rum är det största bortsett från vardagrummet.

Okej, då förstår jag. Kan ju tillägga att mina damer är mycket avundsjuka på en sådan fin bur! :love:

Vilket paradis för de små grisarna:love:

Hekt suveränt ju. Du har sått ett litet frö hos mig om att skaffa mig marsvin. Det där var ju mysigt sätt istället för de där gallerburarna som finns. Jag visste faktiskt inte att man kunde ha dem på ett sådant sätt. :o

Men hur är botten? Billys rygg är ju gjord av masonit och det tål ju varken väta eller tryck.

Jo jag tog min vaxduk som jag köpt på ÖB för 25 kr metern, denna är 2 eller 2,5 m kommer ej ihåg. Och tejpade fast! Sålänge det inte är allt för frestande kanter gnager inte marsvin så mycket spec inte när de har en sådan stimulerande miljö. Fick trixa lite med vikningarna i kanterna. Skulle ha häftat men hittade inte den vägghäftapparaten. Det är duken som är det rutiga! Man kan lika gärna ta en kartong eller vad som helst till marsvin sålänge måtten är bra men vad beror ju på om man har klåfingriga barn oxå. Du vill inte ha 2 av mina då :angel: De är jättetama alla mina. Njuter så av mina nuvarande mot de jag hade förr, små rädda zooaffärskrakar...

Jo tryck är det inte eftersom den ligger på ett databord från Ikea som är lite trasigt i skivan på ett ställe så vi använder det inte, bordet är 140 *70 cm så vi drog ut det 10 cm från väggen så buren står kant i kant fram men går lite över kanterna på var kortsida.

Du vill inte ha 2 av mina då :angel: De är jättetama alla mina. Njuter så av mina nuvarande mot de jag hade förr, små rädda zooaffärskrakar...

Självklart. Sätt på frimärken, två räcker tror jag, och lägg dem på brevlådan vetja. :D

Så då rekommenderar du uppfödare.
Och förresten så tror jag inte jag skulle vilja främja zoo-handeln.

Kul med bild-tråd på uppfinningar och hemmabyggen. :bow:

Iallafall långhår är av naturen ganska lugna, annars skulle de aldrig tåla all pälsvård. Men små privatuppfödare som gosat mycket med ungarna sedan födseln är ju det bästa. Flera av våra är egenuppfödda, resten är vuxna omplaceringar, vilket är toppen för då är de redan tama! Många ggr blir inte marsvin riktigt goa förrän de blivit över året.

Syrran har 2 st, en jag fött upp och hennes unge som fötts hos henne. En unge därifrån bor hos mig. Sedan har jag 2 st egenuppfödda här varav en + mamman som är omplacering är till salu. Sedan är de sista 2 långhåren hos mig 2 äldre omplaceringar. Honan blir 3 år i mars och hanen 2 år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka