Äntligen föl - vad tar man för hingst denna gång...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stall lilla heda
  • Startdatum Startdatum
S

Stall lilla heda

Äntligen är årets första fölunge här.
I går morse blev det ett hingstföl e: AKRIBORI. Fölning gick bra trots att jag haft väldig ångest för den, då stoet mått jätte dåligt sista tiden och haft väldigt svårt att gå & ätit ruggigt i perioder. I söndags fick hon vaxproppar & fölungen la sig tillrätta blev hon en helt annan häst, det onda i benen fösvann och plötsligt fick maten plats i magen.
Så nu har jag börjat tänka på betäckningar igen. ( Hade hoppats på ett sto i år men man får ju inte välja och är förstås glad bara om allt funkar...)

Jag har så ruggig ide torka i år så det finns inte.

Info om mitt sto och hennes avkommor finns på www.stall-lillaheda.nu under avel om någon har bra ideér för i år mottages hjälp tacksamt.
Flyinges hingstar kommer jag inte att använda i år har jag redan bestämt.
//Tina

Sv: Äntligen föl - vad tar man för hingst denna gång...

[Varför inte?

Är det Amyzetta som är ditt sto? I såfall kan jag rekommendera Sir Schölling. Har själv fått ett mycket elegant stoföl efter honom i år. Mamman är e. Stanford - Kaliber. Fölet har bra gångarter och otrolig balans, lär kunna både hoppa och gå dressyr eller varför inte fälttävlan i framtiden.

Är du säker på att du vill utsätta henne för en dräktighet till med tanke på att hon mått så dåligt??

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 985
Senast: Tussinussen
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
Avel Hej! Nu är jag här igen :D Tanken var att betäcka först nästa år men nu har hon blivit halt ( ska på klinik nästa vecka så vet inte...
Svar
5
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka