Äntligen en spis!

_Eva_

Trådstartare
Köpte ju ett en gård med ett gammalt renoveringsobjekt till hus för ganska så precis ett år sen.

Vi håller ju på med tusen saker men Äntligen har jag fått klart min spis...

FÖRE
kok1.JPG

Vinterns upplagsplats, hällen ligger till höger på ett par träplankor... Inte så kul plats att laga mat på...
spishall.JPG

Nu har jag tagit tag i renoveringen. Har knackat hål och försänkt hällen till höger (syns inte i bild), murat upp bakom stosen på vedspisen så det är tätt och fint mot skorsteneshålet. Slutligen murat in vedspisen. Påbörjat målning av hela fundamentet.
vedspis1.JPG

Nu är det kaklat, fogat och målat det sista. Äntligen! Det kommer att vara roligt att laga mat framöver..
spisen1.JPG

En sista bild på lite närmare håll...
spisen2.JPG

Med ögonen i backspegeln så var det inte så svårt att göra själva murarjobbet och kaklingen. Tyngst var att knacka loss allt gammalt.

Nå, vad tycks? Blev det bra?

mvh Eva

Sv: Äntligen en spis!

Eva

va bra det blev med spisen och allt arbete du lagt ner.

Rent av vackert var det.

MMpersson

Tjusigt!

Vi har också kvar den gamla järnspisen, den var värd sin vikt i guld när Gudrun och Per härjade. Till vardags är den tyvärr en skräpsamlare:crazy:.

Tack, när jag tog de sista bilderna var det inte ens torrt ännu... Jag är sååå himla nöjd.
När det torkat någon dag kan jag fylla hålen under och vid sidan med ved. Det kommer att se och lukta hemtrevligt.

Men då är barnens melon uppäten...

Mmm du såg ju hur det såg ut INNAN jag gjorde iordning allt.

Vi kommer att elda i vår varje dag hela vintern då den är den enda vettiga värmekällan i huset för närvarande.
Förhoppningsvis kommer den inte att bli en skräpsamlare då.

Helt UNDERBART!!!!:love:

Blir ju riktigt sugen att renovera, ska nog leta upp nåt gammalt objekt!!!:angel::p

Helt UNDERBART!!!!:love:

Blir ju riktigt sugen att renovera, ska nog leta upp nåt gammalt objekt!!!:angel::p

Mmm du ser. Även en gammal kärring kan, tätt är det oxå. Jag tätade det sista med stenull.
Jag missminner mig väl inte om även du har en del murar-arbete att göra:angel:

Mmm du ser. Även en gammal kärring kan, tätt är det oxå. Jag tätade det sista med stenull.
Jag missminner mig väl inte om även du har en del murar-arbete att göra:angel:

Haha, här handlar det främst om attbliavmed-arbete...:D

Mura är en långt senare fråga!!!!:p

Kanonfint :love: riktigt fint med alla "hål" här o där för att ställa saker & ting. :love:

Speciellt perfekt att förvara lådviner ser jag :angel:

Kanonfint :love: riktigt fint med alla "hål" här o där för att ställa saker & ting. :love:

Speciellt perfekt att förvara lådviner ser jag :angel:

Tack, jag kommer ha ved i de större och sen när jag får ordning på ön i mitten av köket så kan jag flytta bort bestick och sånt. Läs mera plats för lådvin:banana:

Tack, jag kommer ha ved i de större och sen när jag får ordning på ön i mitten av köket så kan jag flytta bort bestick och sånt. Läs mera plats för lådvin:banana:

:o Men.. nä.. du får skaffa någon gammal fin syltkruka för besticken och ha kvar dem, det ser ju jättemysigt ut.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka