Äntligen en smart transport!

L

linneaforss

4081964_06042006180959.jpg

Titta vilken smart transport! Med plats fyrhjuliga vagnen frampå!
En sådan borde dem skänka till varje kusk? tycker ni inte det! :p

Sv: Äntligen en smart transport!

Jag funderade allvarligt på en sådan men tyckte att den såg så lång och otymplig ut att dra och backa.

Jo det där skulle ju vara super. Men förutom att den blir lång och otymplig blir den så tung att du knappt kan lasta en häst i den och kunna köra med en vanlig bil (vår får dra 1800kg) på E-körkort. Men den hade naturligtvis varit super att ha om man fick till det med vikterna!!

Men det är väll bättre än att sitta och åka med två bilar!? Jag tycker det var en väldigt smart ide!

Men denna lösningen är väl inte något nytt....? :confused:

Det är en bra idé men inte riktigt fungerande i praktiken då den blir svårbalanserad och otymplig att köra med.

Jo, men fungerar det inte så gör det inte. Det finns ju också 4-hästarssläp, eller fanns iaf, som du får in två hästar och vagn bakom. En sån hade jag hellre haft men samma sak med vikterna för den. Bäst är nog då att samåka där en kör två hästar och en kör släp med två vagnar på om man inte vill lägga ner rätt mycket extra på en ny bil också.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Hej Tycker jag har googlat och googlat, Letar ny transport o h är inne på en beg boj med sadel kammare. Men nu finns det 216 och 220...
Svar
8
· Visningar
1 620
Tjatter Så till nästa års OS i Paris är det då klart att breakdance blir en gren O_o Jag som redan tycker att bedömningssporter inte bör vara...
Svar
17
· Visningar
1 008
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 433
Senast: KAROLIJNAH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka