Äntligen en motion

Sv: Äntligen en motion

:bow::bow:

Det behövs verkligen ny lagstiftning när det gäller köp av häst. Sett från både säljare och köpares perspektiv! Frågan är bara hur man kommer ifrån oskicket med oseriös handel med hästar? Insyn i försäkringen, även när det gäller importer?

:bow::bow::bow:

Mycket bra om detta kommer till skott med en ny lagstiftning gällande djur .

Mia

Jag såg det precis på Ridsports hemsida och tänkte starta en tråd här...

Tina Ehn ska applåderas!!! Otroligt bra gjort!:bow::bow::bow:

Precis.

Denna lag har diskuterats mer eller mindre i varenda tråd här på buke som handlar om hästförsäljningar,tvister osv. Något måste ju bara göras om det ska finnas några hästföretagare kvar det är ju ett som är säkert!

Som det är nu biter man ju sig själv i baken,eftersom det till stor del är dom seriösa och ärliga försäljarna/förmedlarna som försvinner, snarare än dom fulaste fiskarna i vattnet!

Precis.

Denna lag har diskuterats mer eller mindre i varenda tråd här på buke som handlar om hästförsäljningar,tvister osv. Något måste ju bara göras om det ska finnas några hästföretagare kvar det är ju ett som är säkert!

Som det är nu biter man ju sig själv i baken,eftersom det till stor del är dom seriösa och ärliga försäljarna/förmedlarna som försvinner, snarare än dom fulaste fiskarna i vattnet!

Håller med dig till 100%

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 213
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Riksdagen) Regeringens proposition 2008/09:211 En ny organisation för veterinär service och vid utbrott av smittsamma djursjukdomar...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Riksdagen) Tina Ehn har frågat mig vad jag avser att ta för initiativ för att näringsverksamhet med häst ska ges samma villkor och...
Svar
0
· Visningar
1 033
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Riksdagen) I dag säljs allt fler gårdar till hästfolk. Via Jordbruksverket ges EU-bidrag till hästföretag. En jordbruksfastighet ses...
Svar
0
· Visningar
1 046
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II