Äntligen dags för "polishästträning"

Veronika

Trådstartare
Nu på söndag ska jag o lilla Ior iväg på "Polishästträning", var ju där första gången i nov o nu har det äntligen kommit igång igen :banana:
Ska bli extra skoj denna gång eftersom Iors halvsyster oxå ska komma och så har jag planer på att rida Ior en liten stund i alla fall (blir 3 i år).

Kanske fler härifrån som ska dit?

Sv: Äntligen dags för "polishästträning"

Gud, det låter ju huuur skoj som helst! När är det? Du måste berätta sen vad ni gjorde!

Det är på söndag o jag ska försöka lura med min mamma så hon kan sköta kameran :angel:
Naturligtvis ska jag berätta vad vi hittade på :)
Förra gången gick vi över och under pressenningar, gick genom rök, lekte med en gigantisk röd boll, gick förbi hemska parasoller mm. Då ledde jag ju Ior eftersom han inte var inriden och han skötte sig mkt bra :)

Fick mail om det nyss! Men min lille går ju på inkörning ngra söndagar till framöver så vi väntar tills den i maj om vi kan då! Hade vart megakul!!

Hur gammal är Ior?

Ahh, jag tycker absolut att du ska vara med senare om du har möjlighet!
Ior blir 3 i Maj :)

Vad kul då e våra lika gamla! Nästa träning i maj ligger helgen före treårstestet men annars passar det oss mkt bra, mamma ledig o allt så vi funderar på o anmäla :)

(vänta dig triljoner PM med utfrågning då :D )

Anmäl dig så fort som möjligt om du har möjlighet för platserna fylls snabbt, kan ju iofs bli återbud så att man kan komma med som reserv.
Bara till å PM-bomba mig, det e bara skoj :)

Lycka till imorgon! Ska anmäla mig och Lasse till hans träning i Åstorp den 10juni. :banana:

Kul! Jag har fyra kompisar som ska dit och det är vänner till mig som ordnar det. hade själv gärna åkt, men det är liiiite långt att köra pållen från Malmö... :(
Men vi har istället hittat så vi ska va med på tisdag istället, nere i malmö. :bump: är två år sen sist vi var med nu, är fruktansvärt nyttigt och roligt! har bilder från när jag var med, för er som är intresserade av att se
http://community.webshots.com/user/pusslindi
under albumet poliskurs med piper
Hoppas det går bra idag!

Hrmm, jo det gick väl sisådär idag :crazy: Första flygturen avklarad i alla fall och även den andra :angel: o jag går som en 90-åring för såklart skulle jag trilla så jag landade på höften/skinkan båda gångerna så västen hjälpte ju inte direkt något ;)
Hur som helst så skötte han väl sig över förväntan den övriga tiden, gick över/under pressenningar, genom rök, förbi läskigt snurrande parasoll, drog flagga över huvud hals o viftade med den.. Han har ju gjort detta innan men då ledde jag ju honom.

Ajajaj :eek: Nån gång ska ju vara den första!
Hur mycket satt du på då?

Kul att han skötte sig annars! Man måste ju prova annars kommer man ingenstans! :banana:

Ja, precis-nån gång ska va den första men jag märker ju att jag är väldigt ringrostig på att trilla av när man inte gjort det dom senaste 8-10 åren så det är ju bra å få in "tekniken" igen :angel: Såg nog värre ut än vad det var för mamma satt på läktaren o höll på å få en hjärtattack den stackaren..
Anledningen till att han gick i taket första gången var att sadelgjorden behövde spännas o Linus gjorde det åt mig o så skulle han rätta till den för den var lite vikt o då kittlades det väl så han exploderade o andra gången höll jag på med flaggan o hästarna samlades i en klunga o då kände han väl sig trängd eller nåt. Han var ju lite spänd, alla nya hästar, "farliga" grejor o så mig på ryggen o massor av överskottsenergi så det blev väl helt enkelt för mycket :devil:
Linus red oxå Ior lite när jag flugit av andra gången så då grejade han väldigt mycket med flaggan så till slut var det inga problem :) Han sa oxå att han inte var förvånad över att jag flög av för han tyckte att Ior var rejält snabb i vändningarna, ponnyhalvan som tittar fram kanske :angel:
Har satt mamma på att sy en flagga till mig så att jag kan träna hemma.
Jag red väl drygt halva tiden ungefär.. Blev ju även lite trav o galopp (oplanerat från min sida) o det gick ju bra.
Tyvärr kom inte Iors halvsyster för hon växte fast utanför transporten :mad: så nu är det hårdträning för hennes del :devil:

Mamma fick agera fotograf så jag ska bara lägga in dom i min dator så ska jag lägga ut här. Måste tyvärr göra er besvikna för testflygningarna hann hon inte med att fota :devil: :angel:

aj då, men inga større skador så... :devil:
Har sjælv fixat sista finslipningen infør i morgon, får æven jag med kamera, så det blir nog några kort hærifrån med. Fast jag tænkte inte ramla av... :devil: :p
Ændå duktigt av en treåring att klara så mycket tycker jag! :bow:

Lycka till imorgon och hoppas att du iaf lyckas hålla dig kvar :angel: Ser fram emot bilder :)

Tyckte oxå att Ior va jätteduktig för att vara så ung o inte blivit riden så mycket ;)

Attan vad din pålle har blivit HÄST liksom. Jag var inne och kollade på de fräcka polisträningsbilderna och såg TRAVAREN Piper. Nu är han ju en RIDHÄST juuuu.:bow:
Det haglar här så jag har precis tagit in mannen i fråga, flätan var HEL ännu och orullad dessutom ;)

Ja, har du möjlighet så tycker jag absolut att du ska testa! Jättenyttig träning.

Tack! :bump:
duktig pojke som håller svansen ren! :love:
>Veronika: Nær kommer bilderna???? :bump: :bump:

Kan låna lite och skriva att det gick jættebra før oss igår! Pållen uppførde sig kanonfint och gick først genom næstan allt, på långa tyglar i princip. :love: Var ju trots allt två år sen jag var med, men pållen kom minsann ihåg allt klockrent. Var superroligt, bilder kommer!

Åh, vad roligt att det gick bra för er!
Ser fram emot bilder :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat